روابط عمومی اتاق بازرگانی شیراز دوشنبه به نقل از محمد صادق حمیدیان افزود: استان فارس ظرفیت های منحصر به فردی در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، پزشکی و گردشگری دارد که هر یک از این پتانسیل ها می تواند زمینه تعامل و همکاری دو طرف را ایجاد کند.
وی در دیدار با رئیس دفتر آژانس سرمایه گذاری و تجارت لهستان در ایران بیان کرد: بخش هایی از جمله گیاهان دارویی، مصالح ساختمانی، کشت فراسرزمینی، محصولات کشاورزی مانند پسته و کشمش، محصولات دامی و آرایشی و بهداشتی، کاغذ گراف و تحریر، تبادل گردشگر و سرمایه گذاری های مشترک می تواند از زمینه های همکاری فعالان اقتصادی استان فارس و کشور لهستان باشد.
حمیدیان اظهارداشت: در حال حاضر مبادلات استان فارس با کشور لهستان صادرات باریجه(صمغ گیاهی) و واردات کودهای شیمیایی، تجهیزات دندانپزشکی است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی شیراز اضافه کرد: نیازها و توانمندی های استان فارس را در قالب یک لیست به فعالان اقتصادی کشور لهستان ارائه می کنیم که با تبادل نظر بتوانیم راهکارهای همکاری های مشترک استان فارس و کشور لهستان را مشخص کنیم.
وی ادامه داد: به عنوان مثال خرما و کشمش دو محصول تولیدی کشاورزی در استان فارس است که با توجه به نیازهای کشور لهستان تعاملات خوبی می تواند در این زمینه بین استان فارس و کشور لهستان انجام شود.
حمیدیان گفت: تبادل هیات تجاری بین استان فارس و کشور لهستان دیدگاه های جدیدی را پیش روی فعالان اقتصادی هر دو طرف باز می کند.
وی اظهار کرد: فعالان اقتصادی استان فارس و کشور لهستان علاقه مند به همکاری های اقتصادی و تجاری دارند که زمینه های تحقق این مهم را پیگیری می کنیم.

**فعالان اقتصادی فارس و لهستان برای توسعه روابط تجاری همکاری می کنند
رئیس دفتر آژانس سرمایه گذاری و تجارت لهستان در ایران گفت: به دنبال ایجاد زمینه همکاری های بیشتر تجاری و اقتصادی فعالان اقتصادی استان فارس و کشور لهستان هستیم.
یاروسلاو کاچینسکی بیان کرد: دفتر سرمایه گذاری و تجارت لهستان ساختار دولتی دارد و زیر مجموعه وزارت توسعه کشور لهستان است که از دو سال پیش همه سرمایه گذاری های دولت لهستان از طریق این دفتر در دنیا انجام می شود.
وی افزود: بعد از برجام و برداشتن تحریم های ایران، دولت لهستان پروژه حرکت به ایران را برای توسعه روابط با این کشور آماده و اجرا کرده است.
کاچینسکی با اشاره به همکاری های مشترک کشور ایران و لهستان اظهارداشت: پروژه حرکت به ایران موجب شد حجم مبادلات ایران و لهستان از 28 میلیون دلار به حدود 300 میلیون دلار بر شده است که امکان افزایش این میزان نیز وجود دارد.
وی اضافه کرد: ما به دنبال برقراری و ایجاد زمینه های همکاری با استان فارس هستیم که این مهم را به صورت همکاری های مشترک دنبال خواهیم کرد.
رئیس دفتر آژانس سرمایه گذاری و تجارت لهستان در ایران ادامه داد: لیست کامل اطلاعات شرکت های لهستان که آماده همکاری با کشور ایران و استان فارس هستند را ارائه می کنیم تا زمینه های مشترک همکاری ها را بهتر و دقیق تر مشخص شود.
کاچینسکی با بیان اینکه لهستان یکی از تولیدکنندگان مواد آرایشی و بهداشتی در اروپاست گفت: آماده ارائه اطلاعات و همکاری های بیشتر و مشترک در زمینه های محصولات آرایشی و بهداشتی، دندانپزشکی، کشاورزی و مواد غذایی با استان فارس هستیم.
وی تصریح کرد: اواخر تابستان امسال میزبان هیات رسمی تجار و فعالان اقتصادی استان فارس در کشور لهستان هستیم که در این سفر ظرفیت های اقتصادی کشور لهستان به آنها معرفی می شود.
9254 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.