به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه روز جمعه در آیین افتتاح ایستگاه مرکزی آتش نشانی در منطقه مهرشهر بیرجند با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته تحولات شگرفی در کشور روی داد افزود: در چند سال اخیر استخراج و تولید نفت به سه میلیون و 900 هزار بشکه در روز رسید در حالیکه قبل از آن این رقم به حدود 50 درصد هم نمی رسید.
وی بیان کرد: اکنون کشور بی نیاز از گاز وارداتی است، شاید در برخی نقاط کشور با افت فشار گاز مواجه شویم اما نیازی به واردات گاز در شرایط بحرانی نداریم.
نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: با تلاش مهندسان، نیروهای خدوم و هوشمندان این کشور تقریبا بی نیاز از واردات گاز خارجی به کشور هستیم.
وی تاکید کرد: موفقیت به دست نمی آید مگر اینکه ملتی هوشمند و سراپا هوشیار و مقتدر در همه صحنه های فرهنگی، اقتصادی و نظامی جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.
مروج الشریعه افزود: امروز نیروهای مسلح ما در اوج اقتدار فناوری هستند و این باعث افتخار ملت است که اگر در مخیله دشمن نیم نگاهی برای ورود به این کشور وجود داشته باشد در جا میخکوب و نابود خواهند شد.
وی اظهار کرد: ما هرگز سر اقتدارهای جمهوری اسلامی ایران با هیچکس و در هیچ شرایطی معامله نخواهیم کرد و عزت کشور را حتی به مذاکره هم نخواهیم گذاشت.
استاندار خراسان جنوبی گفت: این افتخارات ماحصل میراث داری میراث بزرگ حضرت امام خمینی (ره) است که امروز به دست با کفایت مقام معظم رهبری با عزت و اقتدار به پیش خواهد رفت.
وی در بخش دیگری از سخنانش شهرداران را متولی اصلی بهترین الگوی زندگی سکونت شهری دانست و افزود: شهرداران با کفایت، اقتدار، تدبیر و دور اندیشی سیاست های دولت تدبیر و امید را محقق می سازند.
مروج الشریعه گفت: ساکنان منطقه مهرشهر حق زیادی بر گردن ما دارند لذا باید تلاش کنیم تمامی استانداردهای زندگی شهرنشینی را برای این منطقه از مرکز استان در شهر فرهنگی بیرجند فراهم آوریم.
وی یادآور شد: امروزه جمعیت شهری ایران و ساکنان شهرها رو به افزایش است که از طرفی دارای نکات مثبت و از طرفی با چالش هایی زیادی مواجه است.
مقام عالی دولت در استان بیان کرد: افزایش جمعیت شهری کشور، خدمات استاندارد و مبلمان شهری مناسب را نیز طلب می کند که این وظایف شهرداران را چند برابر می کند.
وی ادامه داد: امام راحل میراث گرانقدری برای جامعه بشری و احیای ارزش های دینی و اسلامی در جامعه جهانی امروز به امانت به دست ما و شما سپرد که وظیفه داریم از این میراث پاسداری و آن را به بهترین شکل ممکن در اختیار نسل ها قرار دهیم.
مروج الشریعه ضمن تسلیت دهه فاطمیه اظهار امیدواری کرد با تاسی به فرمایشات گرانقدر ائمه اطهار و روش زندگی حضرت صدیقه طاهره (س) بتوانیم امتی الگو برای جهان اسلام باشیم.
ایستگاه مرکزی سازمان آتش نشانی بیرجند با یکهزار و 550 متر مربع زیربنا و اعتبار 15 میلیارد ریال ساخته شده است و یکی از ایستگاه های بزرگ و مجهز شرق کشور و بزرگترین ایستگاه آتش نشانی در استان خراسان جنوبی به شمار می رود که در دومین روز دهه فجر به بهره برداری رسید.
پنج طرح عمرانی امروز (جمعه) با حضور استاندار خراسان جنوبی در بیرجند افتتاح یا کلنگ زنی شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.