به گزارش ایرنا سیدعلی بحرینی مقدم پنجشنبه در آئین افتتاح دفتر صدور ویزای الکترونیکی در فرودگاه اهواز افزود: حاصل حضور این هیات های خارجی به خوزستان ، انعقاد و امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری به ارزش هشت میلیارد دلار با احتساب نفت و گاز بوده است.
به گفته این مقام مسئول ، هفته آینده استان خوزستان میزبان هیات های اقتصادی و سرمایه گذاری از کشورهای
فنلاند ، اتریش ، فرانسه و آلمان برای تولید برق بادی و سایر انرژی های نو و تجدیدپذیر خواهد بود.
وی گفت: استان خوزستان در صورت شناساندن ظرفیت های اقتصادی و تجاری ، برای سرمایه گذاران خارجی بسیار جذاب و سودده می باشد ولی باید زمینه را برای حضور هرچه بیشتر آنان فراهم کنیم که افتتاح دفتر صدور ویزای الکترونیکی در اهواز تنها یکی از این بسترها است.
معاون اقتصادی و امور بین الملل استاندار خوزستان در ادامه گفت: با راه اندازی دفتر صدور ویزای الکترونیکی ، یک قدم مهم برای بین المللی شدن خوزستان برداشته شد.

* خوزستان در تولید ناخالص ملی پس از تهران دوم است
معاون اقتصادی و امور بین الملل استانداری خوزستان گفت: استان خوزستان در تولید ناخالص ملی پس از تهران در رتبه دوم قرار دارد و در تولید محصولات کشاورزی با 15میلیون تن برای پنجمین سال متوالی مقام اول را کسب کرده است.
وی تولید سالانه 17میلیون تن محصولات پتروشیمی ، تولید روزانه 2.3 میلیون بشکه نفت خام ، تخلیه و بارگیری 49میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر خوزستان ، ظرفیت 13هزار مگاوات برق آبی و حرارتی ، وجود چهار هزار و 800اثر تاریخی ، دارا بودن 6 درصد جمعیت کشور ،تولید 2.6میلیون تن فولاد ، بهره مندی از آبهای شیرین ، دسترسی به آبهای بین المللی و منطقه آزاد و صادرات 6.5میلیارد دلاری کالای غیرنفتی از گمرکات استان را تنها بخشی از ظرفیت های اقتصادی و زیربنایی استان خوزستان عنوان کرد.
بحرینی مقدم گفت: این ظرفیت های عظیم اقتصادی و زیرساختی برای هر سرمایه گذاری خارجی جذاب و سودآور است و هم اکنون با ورود هیات های اقتصادی به استان و انعقاد تفاهم نامه و قرارداد با شرکت های خارجی شاهد آثار مثبت و راهگشای برجام هستیم.

* اختصاص 130هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های آب و فاضلاب و احیای کارون
معاون استاندار خوزستان همچنین گفت: دولت 130هزار میلیارد ریال را تنها برای پروژه های آب و فاضلاب و احیای رودخانه کارون اختصاص داده است.
بحرینی مقدم افزود: اختصاص این اعتبار ، دستگاه های اجرایی استان را قادر می سازد که بسترها را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم تر کنند.

* ورود 880هزار گردشگر خارجی به خوزستان
به گفته معاون اقتصادی و امور بین الملل استاندار خوزستان سال گذشته استان خوزستان شاهد ورود 880هزار گردشگر خارجی بود و این نشان می دهد که استان خوزستان برای اتباع و گردشگران خارجی جذابیت دارد.
بحرینی مقدم ابراز امیدواری کرد با راه اندازی دفتر صدور ویزای الکترونیکی شاهد حضور گسترده گردشگران و اتباع خارجی در استان خوزستان باشیم.
به گزارش ایرنا دفتر صدور ویزای الکترونیکی روز پنجشنبه با حضور حسن قشقاوی معاون کنسولی ، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه کشورمان در محل فرودگاه بین المللی اهواز گشایش یافت.
با صدور ویزای الکترونیکی در فرودگاه اهواز در زمان 30دقیقه ، شهروندان 180کشور جهان می توانند 90روز در استان خوزستان اقامت قانونی داشته باشند.
به گفته قشقاوی صدور ویزای الکترونیکی تنها در 10 کشور جهان انجام می شود.
6065/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.