به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: کشتار اخیر مردم فلسطین به خاطر آن است که آمریکا قصد دارد سفارت خود را از یک مکان غصبی به مکانی که درجه غصبی بودن آن بیشتر است منتقل کند.
وی گفت: در مقابل این جنایت ها، پیام ما به ترامپ و همپیمانانش این است که هرچه می تواند حیله و نیرنگ به کار ببرید و برای حفظ رژیم جنایتکار صهیونیستی بکوشید اما مطمئن باشید که آیین پیامبر گرامی اسلام (ص) و نام بلندآوازه مسلمانان در پهنه گیتی از بین نخواهد رفت.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: افرادی که در صفوف مردم ایجاد تفرقه و اختلاف می کنند بزرگترین لطمه را به انقلاب وارد می کنند و این گناه بزرگ بخشودنی نیست.
دژکام که روز جمعه برای نخستین بار به عنوان خطیب جمعه شیراز سخن می گفت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امامان جمعه فقید شیراز، وحدت، همدلی و اتحاد را رمز پیروزی دانست و افزود: اگر همه ملت در تمام صحنه ها با هم باشند و پشتیبان انقلاب باشند هیچ قدرتی توان مقابله با آنها را نخواهد داشت اما اگر به این وحدت و اتحاد خلل وارد شود و مردم گروه گروه شوند کشور ضربه خواهد خورد.
وی ادامه داد: برای ایجاد وحدت در جامعه نباید به گفتار اکتفا کرد و فقط بگوییم می خواهیم متحد باشیم.
امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به شرایط امروز کشور و تلاش دشمن برای ایجاد مشکلات گفت: ما باید با کوشش و تکاپوی خود مسیر حرکت کشور به سمت موفقیت، پیروزی و سربلندی هرچه بیشتر را بیش از پیش فراهم کنیم.
وی افزود: اگر ما این روزها از مشکلات و تنگناها بسیار سخن می گوییم، این شب های مبارک ماه مبارک رمضان به ما آموخته که در کنار بیان مشکلات راه حل ها را نیز دنبال کنیم.
دژکام گفت: دشمنان برای نابودی نظام ما متحد شده اند و همانطور که خودشان اعتراف کرده اند می خواهند کاری کنند که نظام جمهوری اسلامی 40 سالگی خود را نبیند که البته کور خوانده اند.
امام جمعه شیراز افزود: امروز اکثر حامیان انقلاب از میان فقرا هستند و با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند اما دل آنها به مهر ائمه اطهار بویژه امام حسین (ع) و کربلا گرم است و آماده جانفشانی برای کشور و نظام هستند.
وی ادامه داد: اینجانب نیز به عنوان کمترین عضو جامعه روحانیت که به فرمان رهبر معظم انقلاب به عنوان یک سرباز در خدمت مردم و تمام خدمتگذاران مردم و نظام در این استان هستم تا بتوانیم مسائل و امور استان را پیگیری کنیم و پیش ببریم.
آیت الله دژکام قبل از ظهر جمعه پس از معارفه در جلسه شورای اداری استان فارس به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز با استقبال اقشار مختلف مردم به زیارت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) رفت و سپس، نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان شهر شیراز را اقامه کرد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه با صدور حکمی حجت الاسلام آقای حاج شیخ لطف الله دژکام را به عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز منصوب کردند.
6122 / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.