به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه کرمانشاه، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در فرمایشات خود از بی اعتمادی به آمریکا سخن گفته و در این خصوص هشدارهای لازم را داده بودند.
وی افزود: با وجود اظهارات رهبری و سابقه گذشته آمریکا، قابل پیش بینی بود که این کشور به تعهدات خود در قبال برجام پایبند نخواهد بود و امروز با خروج آن ها از این توافق نامه بین المللی، دوراندیشی رهبر فرزانه انقلاب بر همگان ثابت شد.
وی خاطرنشان کرد: خروج کشور امریکا از برجام مربوط به تصمیمات پشت پرده ای است که ترامپ و دولتش تنها اجراکننده آن هستند.
نماینده ولی فقیه در استان به دیدار اخیر رهبر فرزانه انقلاب با فرهنگیان در هفته گرامیداشت مقام معلم اشاره و اظهار کرد: ایشان در این دیدار به فرمایشات گذشته خود مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا اشاره و در خصوص ادامه مذاکره با سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان هشدار دادند.
وی افزود: هر سه کشور نوکر دست بسته امریکا هستند و به فرموده رهبری قبل از ادامه هرگونه مذاکره ای باید از آن ها ضمانت قطعی گرفت تا در مقابل ایران راه ارباب خود را ادامه دهند.
آیت الله علما گفت: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند که ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، جمهوری اسلامی را تهدید کرده که بنده به نمایندگی از ملت بزرگ ایران اعلام می کنم 'شما غلط می کنید که چنین تهدیدهایی را علیه ایران مطرح می کنید'.
خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه و با اشاره به نامه ای بدست آمده که ترامپ خطاب به حاکمان کشورهای عربی منطقه خلیج فارس نوشته و در آن عنوان کرده که باید هفت تریلیون دلاری که آمریکا در منطقه هزینه کرده را تامین کنید، افزود: آن ها این کلمه 'باید' را هرگز نمی توانند به ایران بگویند چرا که به طور قطع از این ملت تودهنی و سیلی می خورند.
وی خاطرنشان کرد: امروز این جمهوری اسلامی است که در موضع قدرت قرار گرفته و به آمریکا و نوکرانش باید می گوید، قدرتی که در سایه ولایت فقیه و رشادت و از خودگذشتگی شهدای والامقام بدست آمده است.
آیت الله علما با اشاره به سابقه 40 سال دشمنی آمریکا به ملت و دولت ایران، افزود: به فرموده امام راحل (ره) جهالت است اگر فکر کنیم آن ها به صلاح مملکت ما یک قدم برمی دارند، آمریکا چیزی جز زیان و شرارت دنبال نمی کند چرا که این در ذات و خوی آن هاست.
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه امریکا از دست ایران عصبانی و ناراحت است، افزود: این عصبانیت آن ها به این خاطر است که روزگاری ایران و همین استان کرمانشاه جولانگاه آن ها بود ولی امروز دست آن ها از همه چیز کوتاه شده است.
وی تاکید کرد: آمریکا در این 40 سالی که از انقلاب می گذرد هر بار که اقدامی علیه کشورمان انجام داد ناموفق بود و شکست خورده تر از قبل عقب نشینی کرد و به همین دلیل امروز آشفته و پریشان دست به هر اقدامی از جمله خروج از برجام می زند.
آیت الله علما در پایان همچنین با گرامیداشت سالروز لغو امتیاز تنباکو با فتوای تاریخی میرزای شیرازی، به 25 اردیبهشت روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی نیز اشاره و بر حفظ ارزش های اصیل تاکید کرد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.