خطیبان جمعه شهرستان های آذربایجان شرقی در خطبه های نماز جمعه، خروج آمریکا از برجام را اوج دشمنی آنها با نظام مقدس جمهوری اسلامی دانستند و بر وحدت و همدلی مردم در مقابل دشمنان تاکید کردند.

**بستان آباد
امام جمعه بستان آباد در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر با بیان اینکه عهد شکنی های آمریکا تنها مربوط به برجام نیست، افزود: در طول تاریخ و در ادوار مختلف بارها شاهد بدعهدی ها و گستاخی های زیادی از آمریکا بوده ایم.
حجت اسلام سید رضا رضوی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب و اینکه معظم له بارها چهره منفور و خبیث آمریکا را برای مسئولان و مردم متذکر شده اند،گفت: خروج آمریکا از برجام به دنیا نشان داد که آمریکا قابل اعتماد نیست.
رضوی با اشاره به اینکه حسن نیت جمهوری اسلامی در عمل به تعهدات خود برای دنیا ثابت شده است، خاطر نشان کرد: خروج آمریکا باعث شد مردم و مسئولان هر چه بیشتر وحدت و انسجام خود را حفظ کنند.
وی با بیان اینکه آمریکا از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی خود را با انواع توطئه ها و ترورها نشان داده و کاری از پیش نبرده است افزود: امروز که اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان ثابت شده است نیز نمی تواند کاری بر علیه مردم و کشورمان پیش ببرد.

**هریس
امام جمعه هریس در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به درس‌ها و عبرت‌های خروج آمریکا از برجام گفت: خروج آمریکا از برجام حاوی درس ها و عبرت های ارزشمندی برای مردم و مسئولان کشور است ،بنابر این نباید به دشمن و وعده هایش اعتماد کرد.
حجت الاسلام قهرمان احمدی افزود: آنان به دنبال تامین منافع خود و ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند، تنها مسیر پیشرفت کشور بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی است.
امام جمعه هریس خاطرنشان کرد: هرچه بنیان‌های اقتصادی کشور محکم تر شود، طراحی‌های دشمن برای ضربه زدن به ملت ایران ناکام تر خواهد شد.
وی تاکید کرد: برای ادامه مسیر احتمالی برجام باید از طرف‌های مقابل به ویژه کشورهای اروپایی تضمین‌های جدی و محکم تری گرفت.
امام جمعه هریس اظهار کرد: یکی از اهداف آمریکا در خروج از برجام دامن زدن به اختلافات داخلی است، بنابر این اتحاد و یکپارچگی ملت ایران در برهه زمانی حساس و سرنوشت‌ساز امری ضروری و حیاتی است.
وی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین اهداف رئیس جمهور آمریکا از لغو توافق هسته‌ای با ایران تولید اختلاف و بحران در فضای سیاسی داخلی کشورمان است، از این‌رو حفظ اتحاد و انسجام ملت ایران در مواجهه با توطئه ها بسیار ضروری است.
حجت الاسلام احمدی با اشاره به پیام ها و دستاوردهای پیروزی جریان مقاومت در انتخابات پارلمانی لبنان گفت: این پیروزی بزرگ انتخاباتی در شرایطی که حزب الله به جرم مبارزه با تروریسم تکفیری تحت فشار قرار گرفته بود، پیام های روشن و آشکار برای دوستان و دشمنان جبهه مقاومت داد.
وی همچنین به سخنان مهمی که رهبر معظم انقلاب در باره آمریکا و برجام فرموده بودند اشاره کرد و گفت: ایشان با اشاره به استمرار عزت و عظمت ملت ایران فرمودند: 'بارها گفته بودیم به آمریکا اعتماد نکنید'.
7227/7239/6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.