به گزارش ایرنا، برجام پس از بررسی های دقیق در مجلس و شورای عالی امنیت ملی به شرط رعایت 9 اصل مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب پذیرفته شد و قرار شد دولت برای اجرایی کردن آن اقدام کند اما دراین مسیر طرف مقابل به تعهدات خودعمل نکرده است.
برجام به عنوان معتبرترین قرارداد بین المللی است و امضای 6 کشور جهان و جامعه جهانی را به همراه دارد اما دولت آمریکا و به ویژه شخص ترامپ رییس جمهوری این کشور اعلام کرده برجام را به رسمیت نمی شناسد که این بدعهدی دشمن چهره استکباری دولت آمریکا را بار دیگر به نمایش گذاشته است.
اما این بدعهدی ها ازسوی استکبار جهانی بارها در طول تاریخ 40ساله انقلاب اسلامی تکرار شده و هر بار تنها عاملی که سبب شده این دشمن قسم خورده نظام اسلامی در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام باشد، وحدت و همدلی مسئولان بوده است.
در این شرایط که امریکا باردیگر در امتحان رعایت حقوق بشر و عدالت شکست خورده، مهمترین شیوه برای برخورد با این بد عهدی وحدت کلمه است وحدتی که نظام پر برکت انقلاب اسلامی با آن شکل گرفته و درطول تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی نیز به واسطه این انسجام درونی نقشه های دشمن ناکام مانده است.
بدعهدی آمریکا دربرجام فرصتی است برای نشان دادن چهره غیر قابل اعتماد شیطان بزرگ به مردم و به ویژه نسل جوان کشور و هزینه های این بدعهدی تنها با یک صدا شدن و وحدت کلمه قابل رفع شدن است.
نظام جمهوری اسلامی ایران تبلوری از وحدت و وفاق ملی است، مقوله‌ای که دشمنان بارها بدان اذعان و اعتراف کرده‌اند. بدعهدی نسبت به انجام تعهدات در برجام اعتبار آمریکا را از بین می برد اما در مقابل انسجام داخلی حول محور برجام به طور قطع اقتدار نظام اسلامی را افزایش خواهد داد.
نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج درخطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه به اینکه امریکا به دنبال نقض برجام است، گفت: عزم مسئولان کشور مانع براضافه شدن یک کلمه بر برجام است.
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی افزود: بنابرفرمایش مقام معظم رهبری امریکا از جنگ نظامی هراس دارد و به دنبال جنگ فرهنگی و اقتصادی است.
وی ادامه داد: پس آمریکا جبهه را عوض کرده و دراین زمینه ذکراین توضیح لازم است که در وزارت خزانه داری امریکا معاونتی به نام اطلاعات مالی و تروریسم شکل گرفته است.
حسینی همدانی افزود: وظیفه اصلی این معاونت ایجاد محدودیت های مالی علیه ایران است که این معاونت شروع به فعالیت کرده و یکی از مهمترین اقدامات این معاونت لیست تحریمی آن است.
وی افزود: این نوع جنگ، یک جنگ تمام عیار است و برنامه امریکا نابودی همه داشته ها و زیرساخت ها است.
وی اضافه کرد: امریکا و اسراییل و مردم دنیا آگاه هستند که هرگز ایران نقض برجام نکرده و تعهدات خود را انجام داده و برسرعهدی که بسته مانده است. تمام تلاش آنها این است بندهای دیگری را به برجام اضافه کنند تا سلطه بر ایران داشته باشند و قدرت منطقه ای ایران را کم کنند اما عزم مسئولان برآن است که یک کلمه به برجام اضافه نخواهد شد.
بنابراین وفاق ملی یکی از ضرورت های مهم و اصلی هر کشور است و موفقیت یک کشور در صورتی تضمین خواهد شد که همه گروه های جامعه با یکدیگر به تفاهم و همدلی برسند، براین اساس مسئولان و مدیران استان البرز به همراه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از ضرورت های توجه به وحدت برای مقابله با توطئه های دشمنان اظهار نظرداشتند.
نماینده مردم کرج درمجلس شورای اسلامی دراین باره گفت: ایران اسلامی به عهدها و پیمان های خود پای بند بوده و هست ولی متاسفانه جامعه غرب دراین مسیر بدعهدی دارد.
محمد جواد کولیوند افزود: بدعهدی نشان از عناد است و دشمنان فکر می کنند با توسعه علمی و هسته ای ایران اسلامی منافع آنان به خطر می افتد بنابراین از هر حربه ای برای جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی بهره می برند.
وی ادامه داد: جدا از بحث هسته ای آمریکا تلاش می کند جامعه اروپا را با خود همراه کند براین مبنا که برجام معاهده مثبت نیست.
نماینده مردم کرج درمجلس گفت: اما درداخل کشور تنها راه حل، وحدت رویه برای از بین بردن این برداشت های غلط است.
رییس شورای اسلامی شهر کرج نیز ادامه داد: وفاق و همدلی مسئولان ضروری و غیرقابل اجتناب است این موضوع مهم باید دردستور کار قرارگیرد.
محمد نبیونی افزود: به تمام افرادی که در حوزه های مختلف تصمیم ساز و مجری هستند باید این مهم را گوشزد کرد و درشرایطی که دشمن هجمه بیشتر را وارد می کند همراهی بیشتری از مسئولان نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: در برهه های مختلف از جمله جنگ ملت ایران اسلامی نشان دادند که از هیچ اقدامی برای آبادانی کشور فروگذار نخواهند بود.
نبیونی گفت: بخشی ازاین موضوع مهم به همدلی و همراهی برای تولید کالای ایرانی و اولویت قرار دادن تولید داخل برمی گردد.
وی یادآورشد: سال دشمن با آگاهی از وفاق مردم عقب نشینی می کند و به خواست عمومی تن می دهد این طبیعت جوامع بشری است بنابراین باید با وحدت کلمه پیش رفت.
نبیونی تاکید کرد: با توجه به شرایط بحرانی در منطقه و تلاش دشمنان منطقه ای و بین المللی برای آسیب زدن به کشور ضرورت صف آرایی داخلی جناحها و جریان ها براساس وفاق ملی بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.
عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان البرز گفت: در سایه وحدت و حضور مردم و مسئولان برجام به ثمر نشت و موفقیت بزرگی برای کشور به ارمغان آورد که باید قدر آن را دانست، طبیعی است که دشمنان انقلاب و کشور از این دست اورد ناراضی باشند و در صدد بر هم زدن ان توافق بزرگ باشند.
محسن صادق افزود: بر اساس سیره پیامبر اسلام(ص) و امام علی (ع)و نیز ایات مکرر قرآنی که تاکید فراوانی به وفای به عهد کرده است، نقض پیمان هرگز از طرف ایران صورت نخواهد گرفت اما اگر طرف مقابل عهد شکنی کرد آنگاه آن تعهد نیز فاقد اعتبار خواهد.
وی ادامه داد: تعصب خاصی نسبت به خانواده در فرهنگ ایرانی موج می زند این تعصب نسبت به خانواده بزرگ تر یعنی کشور نیز به همان شدت وجود دارد پس هر کشوری که قصد تعرض به کشور را داشته باشد و نقض پیمان کند انگاه به رغم تمام اختلافات داخلی شاهد انسجام مثال زدنی در مقابل بیگانه در داخل کشور خواهیم بود.
صادق خاطرنشان کرد: لازم است حاکمان ما فارغ از آن متغیر موثر خارجی در ایجاد انسجام ملی با اتخاذ سیاست های جدیدی مانند رفع حصر و اعمال قوانین مربوط به حقوق ملت که در قانون اساسی آمده است در جهت تقویت و گسترش رضایتمندی مردم و وحدت ملی گام های موثری بردارند تا خواب دشمنان برآشفته شود.
دبیر جمعیت رهپویان البرز گفت: این بدعهدی آمریکا حاکی ازآن است که با متحدانش هم پیمان نیست و پای عهد خود نیست.
محمد هادی اسلاملو افزود: تمام متحدان آمریکا فرانسه و آلمان در این بدعهدی همراه نشدند که حاکی از ایجاد تفرق بین آنان است.
وی ادامه داد:اما ازسوی دیگر شاهد اتحادی وصف ناشدنی در دفاع از حقوق ایران اسلامی در داخل کشور هستیم که هرچقدراین بدعهدی ها بیشتر شود این اتحاد تاریخی گسترده تر خواهد شد.
اسلاملو گفت: ملت ایران اسلامی حول محور ولایت فقیه با یکدیگر متحدتر شده و فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه نمی توان به آمریکا اعتماد کرد دراین بدعهدی متبلور می شود.
8029/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.