اسماعیل تبادار در شورای برنامه ریزی استان فارس اظهار داشت: بودجه سال 97 در حالی ابلاغ شده که 477 میلیارد تومان از اعتبارات سال گذشته که در قالب اسناد خزانه بوده جذب نشده است.
وی افزود: اسناد خزانه باید تا ریال آخر جذب شود و دستگاه های دخیل باید تا جذب کامل این اسناد تلاش کنند.
وی با بیان این که رقم 477 میلیارد تومان از اعتبارات جذب نشده رقم بسیار بالایی است خطاب به معاون عمرانی خود گفت که لیست تفکیکی دستگاه های اجرایی که متولی جذب این اعتبارات بوده اند را اعلام کند تا مشخص شود مشکل چیست و چنانچه لازم باشد جلسات اختصاصی برای رفع مشکلات احتمالی برگزار شود.
استاندار فارس با بیان این که دستگاه های اجرایی باید برای استفاده از ظرفیت بودجه 97 تلاش کنند، افزود: همچنین باید گزارش عملکرد جذب بودجه 96 و بهره گیری از ظرفیت های بودجه ای پارسال در شورای برنامه ریزی آینده قرائت شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود مشکلات جدی برای تامین آب شرب مردم فارس در سال جاری گفت: باید پروژه های آبرسانی با دقت نظر بیشتری پیگیری شود گرچه در چند مدت اخیر بارش هایی در سطح استان اتفاق افتاد اما این بارندگی ها در افزایش سطح آب در پشت سدها چندان تاثیرگذار نبوده و حجم آب پشت سدهای استان و به خصوص سد درودزن رشد چشمگیری نداشته است.
تبادار در ادامه نسبت به سیر طولانی پاسخ به استعلامات بخش خصوصی از دستگاه های اجرایی شدیداً اظهار نگرانی کرد و گفت: گزارش نگران کننده ای از این اتفاق به دست من رسیده که اصرار داشتم در شورای برنامه ریزی مطرح نشود چون به هیچ عنوان خوشایند نیست.
استاندار فارس با تاکید بر این که در روال مذکور باید تجدید نظر اساسی صورت گیرد، ادامه داد: متاسفانه در دستگاه های اجرایی بزرگ استان روال بسیار طولانی در پاسخگویی به بخش خصوصی وجود دارد که باید به این معضل تا انتها رسیدگی شود و مشخص گردد چرا پاسخگویی به استعلامات بخش خصوصی تا به این حد زمان بر است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 917189
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.