به گزارش ایرنا، محمد ابراهیم فروزانی، دوشنبه در جلسه کمیته فنی گردشگری در شیراز، ضمن تاکید بر لزوم رقابتی تولید شدن صنایع دستی در فارس افزود: باید بکوشیم تا گردشگران خارجی و داخلی به خرید تولیدات دست ساز و صنایع دستی استان فارس تشویق و ترغیب شوند در غیر این صورت شاهد رونق اقتصادی در عرصه صنایع دستی فارس نخواهیم بود.
وی ادامه داد: فارس یک استان گردشگر پذیر در کشور است و چنانچه به صنایع دستی آن توجه شود می تواند در رونق اقتصادی استان به خوبی ایفای نقش کند.
او گفت: دستگاه های اجرایی مرتبط با گردشگری نقش تسهیل گر و حلقه اتصال بخش خصوصی، گردشگری و گردشگران را ایفا می کنند و وظیفه جهت گیری، برنامه ریزی و تعیین خط مشی و نقشه راه را برای توسعه گردشگری بر عهده دارند.
وی با اشاره به تغییر و اصلاح ساختار کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و کمیته های آن افزود: این تغییر به معنای غیر تخصصی بررسی کردن مسائل این حوزه نیست بلکه علت آن عام و میان بخشی بودن مساله گردشگری است که ضرورت دارد تمام دستگاه های اجرایی به آن توجه کنند.
فروزانی بیان کرد: بر این اساس، دستور کار جلسه های کارگروه گردشگری استان توسط دبیرخانه کارگروه که بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است تعیین می شود و نمایندگان دستگاه های مختلف، مرتبط با دستور کار جلسه به ارائه پیشنهاد و راهکار می پردازند.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.