به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری شامگاه چهارشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: وجود دیدگاه های متفاوت، برخی اختلاف نظرها و گاه به چالش کشیده شدن مسائل، نشان از تحرک جدی دولت و بخش خصوصی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان است.
وی یادآورشد: میزان بیمه شدگان اجباری استان از مرز 110 هزار نفر عبور کرده که این وضعیت نشان از شرایط مناسب اشتغال و رونق اقتصادی در استان است.
درویش امیری اظهار کرد: همکاری اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با دبیرخانه آن بسیار ضروری است.
استاندار زنجان گفت: خروجی 34 جلسه برگزار شده شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی جمع بندی شود.
وی خاطر نشان کرد: ضروری است میزان مصوبات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در کنار عملکرد دستگاه‌ های عضو، بررسی شود.
درویش امیری ادامه داد: به هر میزان تعداد و تنوع افراد حاضر در جلسات بالا باشد، می توان از ظرفیت بخش خصوصی استان برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، بهره لازم را برد.
استاندار زنجان گفت: با توجه به اینکه صنایع دستی، سال های بسیار طولانی، همراه ملت ایران است و ریشه در تاریخ، فرهنگ و هویت این کشور دارد، بنابراین می توان گفت که این مقوله، کم هزینه ترین و بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال در جامعه به شمار می آید.
وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی، نیازمند توسعه صادرات به کشورهای دیگر است، اضافه کرد: باید هنر ارزشمند صنایع دستی کشور و استان، به سایر کشورها صادر شود تا علاوه بر ایجاد ارزش افزوده اقتصادی، فرهنگ کشور نیز به خوبی در سایر نقاط دنیا معرفی گردد.
درویش امیری ابراز کرد: متاسفانه شرایط ایجاد شده برای صنایع دستی کشور در قبل از سال 92 موجب شد برخی از رشته های صنایع دستی به خوبی احیا نشده و از مسیر فعالیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حذف شود.
ماده 13 قانون کار بر نحوه انعقاد قرارداد کار میان کارگر و کارفرما و ثبت شرایط میان دو طرف تاکید دارد.
چاقو، ملیله، مس، چرم دوزی، فرش، گلیم، گبه، چلنگری و قلم زنی از جمله صنایع دستی استان زنجان محسوب می شود و بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نزدیک 45 هزار نفر در این حوزه مشغول به کار هستند.
3001/6085
دریافت کننده: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.