داوود بهبودی روز یکشنبه در جلسه مشترک کمیته برنامه ‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان اسکو، با بیان اینکه نخستین ویژگی اقتصاد مقاومتی، درون زا بودن آن است، اظهار کرد: این مقوله بدین معنی است که باید از ظرفیت‌های درونی برای مقاوم کردن اقتصاد بهره برد.
وی با بیان اینکه دیگر خصوصیت یک اقتصاد مقاوم، برون گرایی است، افزود: هم اینکه محصولات تولیدی داخل شهرستان در خارج از شهرستان امکان عرضه پیدا می‌کند نشان از استفاده از ظرفیت‌های بیرونی برای تقویت اقتصاد شهرستان است.
بهبودی مشارکت مردمی را از ویژگی‌های مشترک اقتصاد توسعه یافته و اقتصاد مقاومتی عنوان و اضافه کرد: هیچ وقت با منابع دولتی توسعه اتفاق نمی‌افتد، چون با منابع دولتی حداکثر به سطحی از برخورداری می‌توان رسید.
وی با بیان اینکه یکی از آفت‌های کنونی کشور پاسخگو نبودن دولت به مردم به دلیل عدم وابستگی به منابع مردمی و تامین بودجه کشور با تکیه بر درآمدهای نفتی است، افزود: اگر رابطه بین دولت‌ها و ملت اصلاح شود به طور حتم دولت‌ها پاسخگوتر و کارآمدتر می‌شوند و در این مسیر باید پیوند بین دولت و مردم را تقویت و مشارکت مردمی را در اداره کشور پررنگ‌ تر کرد.
بهبودی ادامه داد: باید اعتماد مردم را ترمیم و تقویت کنیم؛ چرا که برای رسیدن به توسعه به مشارکت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم نیازمندیم و همه نخبگان و ذی نفوذان جامعه باید مردم را نسبت به این مهم آگاه و مطلع سازند.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی به شکل اوراق اسناد خزانه اسلامی اختصاص می‌ یابد، گفت: لازم است دستگاه‌های اجرایی رویکرد خود در پیشبرد پروژه‌های خود را تغییر دهند و به نوعی عمل کنند که پیمانکاران نقش خود را در پروژه‌های دولتی از نقش مجری به نقش سرمایه گذار تغییر دهند.
بهبودی افزود: ناچاریم رویکرد خود در زمینه دستیابی به توسعه را تغییر دهیم و همچون کشورهای توسعه یافته به بخش خصوصی و غیردولتی نقش بیشتری در پیشبرد برنامه‌های اقتصادی کشور تعریف کنیم.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.