به گزارش ایرنا، اسماعیل تبادار یکشنبه در جلسه ستاد بارآفرینی شهری در شیراز افزود: حضور سرمایه گذار زمینه ساز رشد و رونق اقتصادی در استان خواهد شد و از این روی مدیران دستگاه ها باید نظارت بیشتری بر عملکرد زیر مجموعه خود داشته باشند.
وی، ضمن بیان این مطلب که بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری زمینه ساز بسیاری از آلودگی های محیطی و اجتماعی خواهد شد، از دستگاه های متولی خواست تا با ترسیم برنامه ای جامع و منطبق با هدف، نسبت به بازآفرینی این بافت اقدام کنند.
تبادار، بر لزوم استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران در بازآفرینی شهری هم تاکید کرد و گفت: ستاد بازآفرینی شهری هم باید با برنامه ریزی دقیق و مدون، هدفگذاری و سیاستگذاری مشخصی را تعریف و براساس آن حرکت کند.
استاندار فارس افزود: ضرورت دارد که روند صدور پروانه در شهرداری ها سرعت بیشتری گیرد و تا هم مردم و هم سرمایه گذاران رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری در زیباسازی و بازآفرینی شهری داشته باشند.
وی، هدف از بازآفرینی شهری را ایجاد سرزندگی اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و زیست محیطی دانست و اظهار کرد: باید بکوشیم تا در حد توان اعتبارات استانی را به سمت بازآفرینی شهری سوق دهیم و از ظرفیت ها و اعتبارات ملی هم استفاده کنیم.
او ادامه داد: البته شرط اصلی موفقیت در اجرای چنین طرح هایی مشارکت مردم و همکاری بخش خصوصی است که تخفیف 50 درصدی صدور پروانه در بافت های فرسوده و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، فرصت مناسبی را فراهم آورده که شهروندان باید از آن استفاده کنند.
تبادار گفت: سرمایه گذاری در چنین محدوده هایی سودآور است و توجیه اقتصادی دارد و بنابراین به تمام سرمایه گذاران توصیه می کنیم در بازآفرینی بافت های فرسوده شهری وارد شوند.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.