به گزارش ایرنا غلامحسین فروزان، روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری روز بیستم اردیبهشت به عنوان روز زرقان، اظهار داشت: قرار گرفتن پارک ملی بمو با حیات وحش منحصر به فرد خود و به عنوان یکی از 10 پارک بین المللی کشور و همچنین وجود سد تاریخی بند امیر متعلق به سده چهارم هجری قمری که توسط عضدالدوله دیلمی در این منطقه بنا شد از جمله قابلیت های این شهر برای تبدیل شدن به یکی از مناطق گردشگری کشور است.
شهردار زرقان ادامه داد: بر این باوریم که تبدیل خانه سردار حیدر زرقانی به موزه مردم شناسی و همچنین احیای کاروانسرای تاریخی زکی خانی و تبدیل آن به یک مجموعه فرهنگی گردشگری برجاذبه های این شهر کهن می افزاید.
فروزان بیان داشت: شهر زرفان با بیش از 34 هزار نفر جمعیت و دارا بودن سرانه 20 متر مربع فضای سبز برای هر نفر می توانست به عنوان یکی از شهرهای پاک معرفی شود اما وجود 400 واحد صنعتی در این منطقه که بیش از 24 درصد از صنایع استان را تشکیل می دهد، زرقان را به یکی از آلوده ترین شهرهای استان فارس تبدیل کرده است.
شهردار زرقان در بخش دیگری از سخنان خود به پاره ای از برنامه هایی که برای روز زرقان تدارک دیده شده اشاره و اظهار کرد: گشایش موزه مردم شناسی در خانه سردار حیدر زرقانی، افتتاح زمین چمن مصنوعی شهریار و راه اندازی پارکینگ خودروهای توقیفی از جمله این برنامه هاست.
او گفت: همچنین برگزاری جشن روز زرقان (بیستم اردیبهشت) همراه با تجلیل از ورزشکاران، نخبگان و خیران با حضور یکی از خوانندگان شناخته شده کشور و برگزاری همایش بزرگ دوچرخه سواری در روز بیستم و یکم اردیبهشت نیز از دیگر برنامه هایی است که به این مناسبت برگزار خواهد شد.
وی افزود: از شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین مسئولان استان فارس برای شرکت در بزرگداشت روز زرقان دعوت شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر زرقان هم در این نشست گفت: انتخاب بیستم اردیبهشت به عنوان روز زرقان از مصوبات این نهاد در دوره سوم بود که از سال 87 تاکنون به همین مناسبت برنامه هایی برپا می شود.
محمدرضا ظریفی همچنین در مورد بودجه شهرداری زرقان در سال 97 اظهار داشت: این بودجه 225 میلیارد ریال تعیین شده که بخش عمده آن مربوط به حوزه عمرانی است.
احمد گل صفتان، نایب رییس شورای اسلامی شهر زرقان هم بیان کرد: بخش زرقان در زمینه جاذبه های طبیعی، مذهبی و گردشگری از ظرفیت ها و توانمندی های ارزشمندی برخوردار است و برای بهره گیری بهینه از این داشته ها و ارتقای جایگاه این بخش در حوزه گردشگری هم اینک رسیدگی به موضوع آلاینده ها در این منطقه در دستور کار این نهاد مردمی قرار گرفته است.
شهر زرقان در فاصله 25 کیلومتری شمال شیراز و در مسیر جاده شیراز به اصفهان قرار دارد.
7379 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.