به گزارش ایرنا، جواد صدیقیان روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: مبلغ پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی جهت طراحی، مطالعه و اجرای طرح های مختلف در سایت موزه شهر زیرزمینی نوش آباد اختصاص یافته است.
وی افزود: جداره سازی و احیای حوضخانه مرکز محله توده به عنوان مرکز معرفی و آموزش شهر زیرزمینی نیز از دیگر اقدام ها در راستای راه اندازی موزه خواهد بود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل بیان کرد: راه اندازی این سایت موزه پس از یک دهه پیگیری با هدف به نمایش گذاشتن اشیای تاریخی کشف شده در شهر زیرزمینی اویی و آثاری در باب مردم شناسی و آداب و آئین های کهن رایج در نوش آباد انجام می گیرد.
او اضافه کرد: بنای موزه از اثرهای دوران قاجار با 800 متر مربع مساحت و 400 متر مربع زیربنا از سوی شهرداری نوش آباد خریداری شد و کار تجهیز و مرمت آن برعهده میراث فرهنگی است.
موزه نوش آباد در مرکز محله درب ریگ و در بنای تاریخی شتر خان قرار دارد که سال ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی ثبت شد.
بیش از 100 اثر تاریخی در شهر نوش آباد از توابع آران و بیدگل وجود دارد که تا کنون 20 مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهر تاریخی نوش آباد در سه کیلومتری مرکز شهرستان آران و بیدگل می باشد.
شهرستان آران و بیدگل با برخورداری از ۵۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده و 132 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت شده در فهرست آثار ملی در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.