به گزارش ایرنا، علیرضا احمدی،چهارشنبه درهمایش کشاورزی بامحوریت توسعه تجارت ایران و آلمان دربخش غذا و کشاورزی در شیراز افزود:نیاز بالقوه برای مدرنیزه کردن و ارتقای سطح کیفی بخش صنعت غذا و کشاورزی در ایران وجود داشت.
وی ادامه داد: در سال 2016 انجمن کشاورزی آلمان موسوم به DLG و وزارت جهاد کشاورزی ایران توافقنامه ای برای توسعه کیفی صنعت کشاورزی در ایران امضا کردند که بر اساس آن گروه DLG به عنوان نماینده آلمان با همکاری مستقیم وزارت غذا و کشاورزی این کشور پروژه نمایندگی صنعت غذا را به شکل مشترک در ایران آغاز کند.
او اظهار کرد: هدف از این کار توسعه و تقویت ارتباطات و تبادلات تجاری ایران و آلمان در رابطه با صنعت غذا و کشاورزی تعیین شد.
وی گفت:از دیگر اهدافی که در این اجرای این پروژه دنبال می شد می توان به، برقراری و هماهنگی ارتباطات مستقیم در سطوح وزارتخانه دو کشور خصوصا در رابطه با گروه های کاری که ایجاد شده، توسعه ارتباطات تجاری دوجانبه در رابطه با صنعت غذا و کشاورزی، حمایت در راه اندازی کسب و کار و ارتباطات اشاره کرد.
احمدی گفت: تلاش برای ارتقای سطح دانش بازار بدین معنی که اطلاعات مفیدتر و جامع تری در ارتباط با ساختار و فعالان بازار و موسسه های قانونی و بحث موانع تجاری بین دو کشور کسب شود و تبادل بین فرهنگی برای فعالان اقتصادی در این صنعت بین ایران و آلمان از دیگر اهداف است.
او افزود: علاوه بر این، چند فعالیت اصلی را نیز برای تحقق اهداف مذکور در نظر داریم که مواردی همچون تعیین نیازها و نیازسنجی صنعت کشاورزی دو کشور، زمینه سازی و فراهم کردن ارتباطات تجاری دوطرفه در حوزه غذا و کشاورزی، سازمان دهی رویدادها در قالب سمینارها به منظور انتقال تکنولوژی و فعالیت نمایندگان این حوزه در آلمان در ارتباط با شرکای ایران را شامل می شود.
نماینده صنعت غذا و کشاورزی آلمان در ایران گفت: اطمینان دارم که با همکاری و تعامل می توان گام های موثری در زمینه تحقق اهداف این پروژه در ایران برداشت.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.