علیرضا سیاهپور یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از اول فرودین ماه تا 11 فروردین ماه 900هزار وسیله نقلیه به استان فارس وارد شده‌اند و 800هزار وسیله نقلیه نیز از استان خارج شده‌اند.
وی بیان کرد: در ورودی و خروجی شهرهای شیراز و فیروزآباد و همچنین مسیر شیراز به سمت دشت ارژن طی یازده روز گذشته ترافیک سنگین وجود داشته است؛ ولی تاکنون انسداد یا اختلالی در مسیر‌ها و جاده‌های استان فارس رخ نداده و تردد روان بوده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس بیان کرد: با توجه به اینکه طی دو روز آینده ترافیک در جاده‌ها سنگین خواهد بود، تدابیری اندیشیده شده است از جمله محدودیت رفت و آمد در روزهای 12 و 13 فروردین‌ برای وسایل نقلیه سنگین جز وسایل نقلیه حامل مواد فاسد شدنی و فراورده‌های نفتی و در حال حاضر مشغول رایزنی برای افزایش این ممنوعیت تا پایان روز 14 فروردین ماه هستیم.
وی با بیان اینکه عامل بیش از 95درصد تصادفات در ایام نوروز انسانی بوده است، اضافه کرد: انتظار داریم مردم با درنظر گرفتن مدیریت سرعت، خودداری از سبقت غیرمجاز و گردش به چپ و عدم رانندگی در حین خواب‌آلودگی سفر خود را انجام دهند.
سیاهپور همچنین سرعت و سبقت غیرمجاز و واژگونی ناشی از خواب‌آلودگی رانندگان را سه علت اصلی تصادف در جاده‌های فارس عنوان کرد و گفت: با رعایت نکات ایمنی روز‌های پایانی نوروز باایمنی و سلامت سپری شود.
۷۳۷۵ /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.