به گزارش خبرنگار ایرنا رضا آریایی عصر شنبه در نشست امنیت راه های استان لرستان افزود: متاسفانه برخی از رانندگان هدایت خودرو در شرایط نامناسب جوی را به خوبی فرا نگرفته اند که همین موضوع یکی از عوامل افزایش تعداد تصادفات و تلفات جاده ای است.
وی از افزایش تعداد گشت های نامحسوس استان لرستان در ایام نوروز خبر داد و گفت: مقرر شده فرمانداران شهرستان ها هر کدام 2 دستگاه خودرو را در ایام نوروز به این امر اختصاص دهند.
آریایی با اشاره به شرایط بارندگی در کشور اظهار کرد: در تابستان آینده باید انتظار مواجهه با تنش آبی را داشته باشیم و با توجه به این شرایط هیات دولت اقدام به تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی نموده است.
وی متوسط بارندگی بلند مدت در کشور را 372 میلیمتر عنوان کرد و افزود: با مقیسه 311 میلیمتر بارش امسال با کاهش 148 میلیمتری در متوسط بارندگی بلند مدت مواجه هستیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: در هر 10 سال شاهد کاهش 11 میلیمتر بارندگی و همچنین افزایش 0/4 دمای کشور هستیم.

** لرستان سه درصد کل تلفات کشور را به خود اختصاص داده است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز در این نشست به ارائه آماری از وضعیت جاده های استان در سال گذشته پرداخت و گفت: لرستان در سال گذشته از نظر میزان تردد جاده ای در ایام نوروز رتبه 21 را در بین استان های کشور کسب کرد.
عباس شرفی میانگین سرعت در جاده های لرستاتن را 77 کیلومتر برساعت اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه در سال 95، 6 کیلومتر کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه شهرهای خرم آباد، ازنا و بروجرد 79 درصد کل تلفات استان لرستان را به خود اختصاص داده اند، گفت: لرستان سه درصد کل تلفات کشور را به خود اختصاص داده و این در حالی است که این استان تنها 2درصد میزان تردد کشور را شامل می شود.
7264/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.