محمد مشتری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از رانندگان عبوری از این مسیر ها درخواست می شود به علت کاهش دید افقی، در رانندگی احتیاط داشته باشند.
وی با بیان اینکه اکنون تردد در جاده های استان بدون مشکل خاص برقرار است گفت: رانندگان حتما تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.
مشتری تصریح کرد: با توجه به به برودت هوا و احتمال بروز لغزندگی جاده، رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت داشته باشند.
وی اظهار کرد: از مردم درخواست می شود از سفرهای غیرضرور خودداری کنند و در صورت اقدام به سفر حتما تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: رانندگان پیش از سفر از سالم بودن خودرو اطمینان حاصل کنند.
هواشناسی خراسان شمالی اعلام کرده است که برف و باران استان را در بر می گیرد و دمای هوا تا 12 درجه سانتی گراد کاهش می یابد.
گردنه اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و گردنه امین الله در محور بجنورد- جنگل گلستان از گردنه های برف گیر و سخت گذر این استان محسوب می شوند.
طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.
166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 قرار دارد.
طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را دارد و در رتبه 23 قرار دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.