سرهنگ علیرضا حسین زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وقوع مه در گردنه اسدلی غلیظ تر است و سبب شده تا میزان دید رانندگان به کمترین میزان کاهش یابد.
وی افزود: از رانندگان عبوری از این مسیرها درخواست می شود که با احتیاط کامل رانندگی کنند.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بارش باران و برف پراکنده در محورهای استان خاطرنشان کرد: به دلیل بارش برف و باران، سطح تمام جاده های استان لغزنده است.

* محدویت برای تردد تریلی ها
وی اظهار کرد: از رانندگان انتظار می رود که تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند و پیش از سفر از سالم بودن خودرو اطمینان حاصل کنند.
سرهنگ حسین زاده با اشاره به لغزندگی جاده در محور اسدلی گفت: به علت لغزندگی، تردد تریلی ها در محور بجنورد-اسفراین تا اطلاع ثانوی با محدودیت تردد مواجه است.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی اظهار کرد: محدودیت تردد تریلی ها به منظور تامین و ارتقای ایمنی سفرها اعمال شده است و این محدودیت تا زمان ادامه بارش ها برقرار است.

* تردد بدون نیاز به زنجیر چرخ میسر است
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز با بیان اینکه عوامل راهداری در محورهای استان حضور داشته و نسبت به شن و نمک پاشی در سطح جاده ها مبادرت دارند گفت: اکنون تردد در تمام جاده های استان بدون نیاز به زنجیر چرخ برقرار است.
محمد مشتری اظهار کرد: از رانندگان درخواست می شود که به هنگام تردد در جاده ها مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایتد و از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند.
به گزارش ایرنا محورهای ارتباطی اصلی بجنورد- اسفراین، بجنورد- آشخانه- جنگل گلستان و بجنورد- شوقان در مناطق کوهستانی واقع شده اند که در بیشتر روزهای فصل سرما همواره با مه و بارش باران مواجه است.
طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 قرار دارد.
طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را دارد و در رتبه 23 قرار دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.