به گزارش ایرنا احد فتوحی، روز سه شنبه در همایش نمایندگان و مسئولان پیگیری امور شهرک ها و نواحی صنعتی شهرستان های فارس درشیراز افزود: باتصویب هیات مدیره این شرکت، این مشوق ها از آبان ماه 96 با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و فعال کردن شهرک ها و نواحی صنعتی کم تقاضا محور، برقرار شد.
او گفت: در قالب این مشوق ها در شهرک ها و نواحی صنعتی فاقد واگذاری این استان که شامل سورمق و ایزدخواست آباده، برمشور شیراز، غدیرگه نی ریز، انرژی برلامرد، زرین دشت، سده و خنجشت اقلید، بیرم لارستان، حسن آباد اقلید، جره و بالاده کازرون، جایدشت فیروزآبادو خنج است، میزان پرداخت نقدی به پنج درصدکاهش یافته و مدت بازپرداخت اقساط 48 ماه تعیین شده است.
وی اضافه کرد: همچنین درشهرک ها و نواحی صنعتی این گروه، به شرط بهره برداری در مدت مقرر و ایجاد اشتغال بر اساس جواز تاسیس، تا سقف 90درصد از اسناد تعهدی آنها بازگردانده خواهد شد.
فتوحی ادامه داد: کاهش پرداخت نقدی به پنج درصد و افزایش مدت بازپرداخت اقساط به 48 ماه برای گروه شهرک ها و نواحی صنعتی غیر تقاضا محور نیز که شامل سروستان 2، استهبان، اقلید2، رستم، مُهر، چنارشاهیجان کازرون، میمند فیروزآباد، فراشبند، سپیدان3، داراب، خرم بید، کوثر جهرم، بوانات، ارسنجان و اوز لارستان است، اعمال می شود.
وی بیان کرد: در این گروه نیز به شرط بهره برداری طی برنامه زمان بندی شده و ایجاد اشتغال بر اساس جواز تاسیس، تا سقف 80درصد از اسناد تعهدی آنها عودت داده خواهد شد.
فتوحی، در مورد مشوق های در نظر گرفته شده برای شهرک های صنعتی که پیشتر واگذاری داشته لیکن با کاهش واگذاری مواجه شده است، گفت: در این گروه که شامل شهرک ها و نواحی صنعتی اقلید1، سروستان، فسا، روزبدان فیروزآباد، قیروکارزین، لار، آباده و نورآباد ممسنی است، کاهش سهم پرداخت نقدی به 10درصد و افزایش مدت باز پرداخت اقساط از 36 به 42 ماه در نظرگرفته شده است.
این مقام مسئول اظهار کرد: در مورد این گروه نیز به شرط بهره برداری در برنامه زمان بندی شده و ایجاد اشتغال بر اساس جواز تاسیس، تا سقف 70درصد از اسناد تعهدی سرمایه گذاران به آنها بازگردانده می شود.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به مشوق های در نظر گرفته شده برای شهرک ها و نواحی صنعتی کم تقاضا محور که شامل خرامه، آباده طشک، گراش، حسن لری و پشت سنگر لار و پاسارگاد است، گفت: در این شهرک های صنعتی نیز پرداخت سهم نقدی به 10درصد کاهش یافته و مدت باز پرداخت اقساط آن 42 ماه تعیین شده است.
به گفته فتوحی، شهرک ها و نواحی صنعتی کم تقاضا محور نیز در صورت بهره برداری در موعد مقرر و ایجاد اشتغال، تا سقف 60درصد از مبلغ اسناد تعهدی به سرمایه گذاران بازگشت داده می شود.
وی ادامه داد: از ابتدای سال 96 تا کنون با متقاضیان سرمایه گداری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان فارس240 قرار داد منعقد شده و در قالب این قراردادها حدود 74 هکتار زمین به متقاضیان واگذارشده است.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.