مرتضی دارایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گاز رسانی به شهرک صنعتی مهران با اعتبار چهار میلیارد و 600 میلیون ریال و پروژه گازرسانی شهرک صنعتی دهلران نیز با اعتبار 2 میلیارد و 800 میلیون ریال در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه تامین زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی ایلام بستر شکوفایی تولید و حمایت از اشتغال استان است، افزود: در راستای تحقق سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال و نیز تامین زیرساخت ها به عنوان یکی از وظایف اصلی شرکت شهرک های صنعتی استان ها، پروژه برق رسانی به ناحیه صنعتی شباب نیز با اعتبار 12 میلیارد و 500 میلیون ریال در دست اقدام است.
دارایی یادآور شد: با توجه به قوانین کشور و نیز محدودیت های زیست محیطی برای استقرار صنایع در خارج از شهرک های صنعتی در آینده شاهد استقرار بیشتر صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی خواهیم بود و توسعه و تامین زیرساخت های صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی ضرورت می شود.
وی تاکید کرد: یکی از راه های ایجاد اشتغال پایدار و ترغیب سرمایه گذاران در استان ایجاد زیرساخت های مناسب در شهرک ها و نواحی صنعتی است که دولت تدبیر و امید در این راستا طی سال های گذشته اعتبارات مناسبی را به استان ایلام اختصاص داده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام گفت: انتظار می رود این شرکت با توسعه و بهبود زیرساخت ها و آماده سازی آن برای واحدهای صنعتی و تولیدی که نقش مهمی در چرخه تولید ایفا می کنند، زمینه حضور سرمایه گذاران در این مناطق را فراهم کند.
دارایی از اجرای پروژه های جدید عمرانی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت حمایت های مالی سازمان مدیریت برای تامین زیرساخت های صنعتی در شهرکهای صنعتی به طور متوسط قیمت واگذاری زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی به متقاضیان سرمایه گذاری 50 درصد پایین تر از قیمت تمام شده برای شرکت شهرک های صنعتی است.
553 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود 265 هزار میلیون ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد که 183 واحد معادل 33 درصد از آنها اکنون نیمه فعال و تعطیل است.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.