به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌عبدالواحد موسوی لاری شامگاه دوشنبه در شب شعر ریحانه در شیراز افزود: باید فضای شادمانی در زمان سالروز میلاد حضرت زهرا (س) را با شعر، برنامه‌های نمایشی، نمایشگاه‌های نقاشی و دیگر فعالیت های هنری، تجسمی، نمایشی، صوتی و تصویری دیگر حفظ و ترسیم کرد.
رئیس مرکز اسلامی فاطمیه گفت: این سنت حسنه باید با همان رنگ و بوی فاطمی و ریحانة‌النبی و به دور از هیاهوهای سیاسی و حاشیه‌هایی که دامن‌گیر این برنامه‌ها می‌شود، استمرار یابد.
**تحریف واقعیت شخصیت‌ها فرهنگ ما را تهدید می‌کند
رئیس همایش ملی ریحانة‌النبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تحریف واقعیت شخصیت‌ها و الگوگیری نادرست از چهره‌های ارزشمند از خطراتی است که فرهنگ ما را تهدید می‌کند.
موسوی لاری ادامه داد: آنچه از زهرا (س)، پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت (ع) می‌خواهیم صرف بیان عاطفه‌ها و ارائه عشق و محبت نیست، بلکه الگوگیری و ترسیم واقعیت وجودی آن‌ها برای خود و نسل بعد است، آنگونه که بوده‌اند؛ فارغ از غلو و همزمان، فارغ از کاستن از جایگاه والای آنان.
وی اظهار کرد: در این میان، دستیابی به درک درست شخصیت حضرت فاطمه (س) از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی بیان داشت: فرهنگ و ادب ما از آمیختگی اندیشه اسلامی با ادب ایرانی و فارسی و از همپایی شاعران و ادیبان و هنرمندان با اندیشمندان و اندیشه‌ورزان اسلامی‌ شکل گرفته است.
رئیس مرکز اسلامی فاطمیه با مطرح کردن این پرسش که آیا کاروان شعر و ادب فارسی از زمان حافظ و سعدی و فردوسی در مسیر پرافتخار گذشته گام برمی‌دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: این پرسش را از آن رو مطرح می‌کنم که استادان فن، شعرا، نویسندگان و کسانی که دانش ادبی، ذوق و قریحه‌شان را در خدمت فرهنگ این مرز و بوم گذاشته‌اند، اهتمام کنند که کمیت‌ها با کیفیت‌ها همراه باشد تا به بیراهه نرویم.
موسوی لاری حضور 350 تن از نوجوانان در این جشنواره را نویدبخش ترسیم راهی برای بزرگداشت شایسته اهل بیت (ع) در نسل جوان دانست.
دومین همایش ملی ادبی ریحانة‌النبی شامگاه دوشنبه با برگزاری شب شعر ریحانه در شیراز برگزار شد و از سه‌شنبه 15اسفندماه تا پنجشنبه 17اسفندماه با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مختلف و معرفی برگزیدگان در شهرستان مهر ادامه دارد.
شهرستان مُهر در 320 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
7375 / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.