به گزارش روز چهارشنبه ایرنا شهید علی خوش لفظ در عملیات رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر 5، کربلای 4 و کربلای 5 حضور داشته و در عملیات کربلای 5 تیر به نخاع وی اصابت کرده و به شدت مجروح می شود.
'وقتی مهتاب گم شد' عنوان کتاب خاطرات این شهید است که پیشتر مورد عنایت رهبری انقلاب هم قرار گرفته و سردار قاسم سلیمانی نیز در این خصوص دل نوشته ای دارد که در آن از شوقش برای شهادت می گوید.
'وقتی مهتاب گم شد' نوشته حمید حسام، روایتی عاطفی از خاطرات علی خوش‌ لفظ است.
رهبر انقلاب در دیداری با شاعران مذهبی با اشاره به بخش‌هایی از این کتاب گفتند: 'برادرانی که اهل شعر و ذوق و هنر هستید این کتاب‌ها را بخوانید. این هنر بزرگ مجاهدت فی‌سبیل‌الله و عشق به شهادت را در این کتاب‌ها مزمزه کنید. شماها خیلی بهتر از دیگران معنایی را که در این کتاب‌ها هست می‌توانید بفهمید. نگاه کنید'.
سپس ایشان خطاب به یکی از شاعران حاضر در جمع فرمودند: 'شما این کتاب را بخوانید،‌ از هر فصلش می‌توانید موضوعات و مضامین بکری را برای سرودن شعر انتخاب کنید'.
همچنین مقام معظم رهبری در پیامی این کتاب را چنین ستودند: 'بچّه‌های همدان؛ بچّه‌های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی‌ادّعا؛ یاران حسین (علیه‌السّلام)؛ یاوران دین خدا .. و آنگاه مادران؛ مردآفرینان شجاع و صبور .. و آنگاه فضای معنویّت و معرفت؛ دلهای روشن، همّتها و عزمهای راسخ؛ بصیرتها و دیدهای ماورائی .. اینها و بسی جویبارهای شیرین و خوشگوار دیگر از سرچشمه‌ی این روایت صادقانه و نگارش استادانه، کام دل مشتاق را غرق لذّت میکند و آتش شوق را در آن سرکش‌تر میسازد.'
راوی، خود یک شهید زنده است. تنِ بشدّت آزرده‌ی او نتوانسته از سرزندگی و بیداری دل او بکاهد، و الحمدلله ربّ العالمین. نویسنده نیز خود از خیل همین دلدادگان و تجربه‌دیدگان است. بر او و بر همه‌ی آنان گوارا باد فیض رضای الهی؛ ان‌شاء‌الله'.
'درباره‌ی نگارش این کتاب، آنچه نوشتم کم است؛ لطف این نگارش بیش از اینها است. مقدّمه‌ی کتاب یک غزل به تمام معنی است'.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.