به گزارش ایرنا محمد اسداللهی چهارشنبه در نشست علمی تخصصی بررسی عوامل گرایش افراد به قاچاق کالا در شهرستان لامرد گفت:‌ ریشه اصلی قاچاق کالا در عدم اشتغال و فقر فرهنگی است.
وی ادامه داد:‌قاچاق درهرشکلی برای جامعه زیانبار است، هم برای آینده کشور و هم برای بحث اشتغال در جامعه مضر است.
اسداللهی گفت:به طور کلی هر معضلی را وقتی دقیق نگاه می‌کنیم می‌بینیم فقر فرهنگی در آن نقش دارد.
فرماندارشهرستان لامرد ادامه داد:‌اگرهمه آحاد جامعه باور داشته باشند که باید ازحیثیت کشورو توانایی های مهم آن در حوزه‌های مختلف دفاع کنند مشکلات بسیاری حل می شود.
اسداللهی بیان کرد:‌درحال حاضرتنها نیروی انتظامی درخط مقدم مبارزه با قاچاق است در حالی که در این موضوع چندین دستگاه مختلف باید دخیل باشند، خود مشکل چند بعدی است و دستگاه‌های مرتبط وظایف سنگینی درباره این موضوع دارند.
وی گفت:‌درزمان جنگ تحمیلی از همه چیزمان گذشتیم، اگر قرار بود یک کوچه آسفالت شود اعتقادمان بر این بود که ازهزینه آن صرف مبارزه با دشمن شود امروز نیز به همان روحیه برای مبارزه با قاچاق احتیاج داریم مثل روزهای دفاع مقدس باید با این معضلات همه‌ جانبه مبارزه کنیم.
فرماندار لامرد گفت:عامل اصلی معضل قاچاق بیکاری و عدم اشتغال جوانان است، چرا موانع تولید را تسهیل نمی کنیم تا تولید کننده با انگیزه بیشتر و قیمت مناسب تر محصول ارائه کند و افراد بیشتری را به کار بگمارد؟ چرا منابع را در اختیار تولید کننده نمی گذاریم تا محصول مناسب و همچنین زمینه اشتغال بیشتر را به دست بیاوریم؟
وی اظهارداشت:‌ لامرد شهرستان مرزی است و باید ویژگی های اقتصادی مناطق مرزی در مورد آن رعایت شود و با بررسی شرایط موجود و برنامه ریزی و ساماندهی مناسب در بحث قاچاق به نتیجه خواهیم رسید.
اسداللهی ادامه داد:مبارزه با پدیده شوم قاچاق تعقیب چند خرده ‌فروش و یا توقیف یک یا دوکالای عبوری نیست زمانی که اشتغال پایدار را ایجاد کنیم،فرهنگ‌ سازی مناسب در جامعه ایجاد شود و قبح این کار را به مردم بشناسانیم آنگاه است که می‌تواند قوه قهریه و ورود نیروهای انتظامی موثر باشد.
فرماندارلامرد در ادامه ضمن تاکید بر جایگاه ویژه شهرستان و حساسیت مناسب در برخورد با موضوعات مرتبط با بحث قاچاق اضافه کرد:‌پیگیری مسائل مرزی بودن شهرستان،ایجادبازارچه‌های مرزی،برقراری رویه واردات درگمرک شهرستان و ساماندهی وضعیت تعاونی های مرزنشینان می تواند در حل معضل قاچاق کالای شهرستان لامرد موثر باشد.
شهرستان لامرد در 320 کیلومتری جنوب شیراز است.
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.