به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی سه شنبه در جمع روحانیون مبلغ شورای زکات شهرستان بروجرد که در دفتر امام جمعه برگزار شد افزود:پرداخت زکات گناهان را از بین می برد و یکی از ویژگی ها متقین است.
وی اظهار کرد: بسیاری از معظلات اجتماعی در اثر فقر صورت می گیرد که پرداخت زکات به فقرا و نیازمندان می تواند بسیاری از معظلات اجتماعی را ریشه کن کند.
وی اضافه کرد: مسلمانان با پرداخت زکات مال خود به یاری نیازمندان می شتابند و باعث می شوند تا بسیاری از مشکلات و معظلات اجتماعی از بین برود.
امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه پرداخت زکات از واجبات فراموش شده است گفت: کسانی که زکات مال خود را پرداخت نکنند بی تقوا محسوب شده و نمازشان مهر قبولی نمی خورد.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: روحانیون در تبلیغ دین اسلام کمتر به فریضه واجب زکات پرداخته اند و برای احیای زکات باید با کار فرهنگی وظیفه شرعی خود را انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه ستاد احیا زکات در اولویت اول باید با کار فرهنگی مزایای پرداخت زکات را به مردم معرفی کند بیان کرد: مهم نیست که افراد زکات مال خود را به چه کسی پرداخت می کنند بلکه مهم این است که زکات مال پرداخت شود زیرا پرداخت زکات ثمرات و برکات مفیدی برای اجتماع و افراد دارد.
وی اظهار کرد: شورای زکات شهرستان بروجرد در زمینه احیای زکات کارهای بزرگ فرهنگی انجام داده و هرساله رتبه اول پرداخت زکات در استان لرستان به شهرستان بروجرد تعلق می گیرد.
مسئول شورای زکات شهرستان بروجرد نیز در این جلسه گفت: امسال سه میلیارد و 290 میلیون ریال زکات واجب و مستحبی و مستحبی مبتی بر نیاز در شهرستان بروجرد جمع آوری شده است.
حجت الاسلام حسن سعیدی افزود: برای فرهنگ سازی پرداخت زکات نیازمند یاری روحانیون و مبلغین هستیم تا این واجب فراموش شده در دین اسلام احیا شود.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه 68 هزار هکتار زمین زراعی در شهرستان بروجرد وجود دارد فقط یک سوم این زمین ها به گندم و جو تعلق می گیرد و با این حال شهرستان بروجرد رتبه اول استان لرستان در پرداخت زکات را کسب کرده است.
وی اضافه کرد: تاکنون تعداد بیش از یکصد هزار عدد بروشور فرهنگی سازی برای پرداخت زکات چاپ و در اختیار روستاییان و کشاورزان شهرستان بروجرد قرار گرفته است.
7190/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.