به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خوش اقبال عصر شنبه در یازدهمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان اظهار کرد: سیاست کلان نظام نیز مبارزه با قاچاق سازمان یافته است بنابراین و ما نیز باید با برنامه ریزی سنجیده در این راستا گام برداریم.
وی هماهنگی بین دستگاه های مختلف استان را در مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضروری دانست و افزود: باید تلاش کنیم در سال آینده برنامه ریزی مناسب تر و عملکرد بهتری داشته باشیم.
خوش اقبال با بیان اینکه نیاز است فرهنگ استفاده از کالای داخلی را در استان گسترش دهیم، تاکید کرد: اگر تولید داخلی با مشکل مواجه شود، بیکاری و آسیب های اجتماعی نیز افزایش خواهد یافت.
جانشین نماینده دستگاه قضایی در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر 70 هزار کولبر در مناطق مرزی کشور فعالیت دارند که 20 هزار نفر آن در استان کردستان هستند.
حسن بابایی افزود: این کولبران اغلب سرپرست خانوار هستند با این حساب، حدود 300 هزار نفر از این طریق ارتزاق می کنند.
وی با بیان اینکه نباید از طریق مبارزه با قاچاق کالا موجب از بین رفتن معیشت مردم شد، اضافه کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، اولویت ما مبارزه با قاچاق سازمان یافته است.
بابایی به رد شدن فوریت طرح ساماندهی معابر کولبری کشور در مجلس اشاره کرد و افزود: امیدواریم این طرح تصویب شود چرا که نباید ارتزاق و معیشت مرزنشینان به چالش کشیده شود.
جانشین نماینده دستگاه قضایی در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قوانین مبارزه با قاچاق را دارای اشکالاتی دانست و یادآور شد: انتظار داریم به نیروی انتظامی آموزش لازم در مبادی ورودی برای شناخت کالای قاچاق از غیر قاچاق داده شود.
بابایی تاکید کرد: اولویت دستگاه قضا در بحث قاچاق تسریع در رسیدگی است که حداکثر ظرف مدت یک ماه باید این کار صورت گیرد.
وی به تعطیلی مغازه ها در بانه در روز جاری اشاره کرد و گفت: طبق قانون، نگهداری، عرضه و فروش کالاهای قاچاق در واحدهای صنفی جرم است؛ بنابراین این مغازه ها و پاساژها مرتکب جرم شده اند و اعتراض آنان بی مورد است.
به گزارش ایرنا، در این جلسه از زحمات حسن بابایی تقدیر و رضا اعظمی به عنوان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان معرفی شد.
کردستان از استان های مرزی کشور بوده که 227 کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق، سه بازارچه، یک مرز رسمی و پنج معبر کولبری فعال با مجوز ورود 75 قلم کالا دارد.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.