به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی سه شنبه شب در جمع هواداران خود در سالن غدیر شهرستان سمنان افزود : ما معتقدیم بیگانگان نمی توانند گره از مشکلات کشور بگشایند.
وی بیان کرد : اگر صنایع تبدیلی در کنار کشاورزی باشد می توان چهار نفر را در یک زمین کشاورزی شاغل کرد در حالی که اکنون مردم گله مند هستند که با وجود این همه منابع چرا یک میلیون بیکار در کشور داریم.
وی با طرح این پرسش که چرا صدها کارخانه در کشور تعطیل است؟ گفت : هم اکنون فقط فرزند خانواده بیکار نیست بلکه پدر خانواده هم می گوید کارخانه تعطیل شده و من هم بیکار شدم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشکل صنعت از کجاست؟ مشکل فرسودگی تجهیزات است ؟ مشکل صنعت کشور نقدینگی است؟ بدون توجه به ذخایر مادی و انسانی نمی توان پیشرفت اقتصادی در کشور ایجاد کرد.
رئیسی بیان داشت : ما معتقدیم نباید مردم افتخار آفرین به چند کشور نگاه کنند و فقط با چند کشور ارتباط برقرار کنیم، ما چهار کشور در جهان نداریم که با آنها ارتباط برقرار کنیم، 180 کشور هستند که می توانیم ارتباط داشته باشیم.
وی ادامه داد : ما نمی گوییم با بیگانگان ارتباط نداشته باشیم ما با همه کشورها تعامل خواهیم داشت ، مناسبات و روابط خارجی را تسهیل می کنم و تولیدات و فروش بخش کشاورزی کشور را افزایش می دهم.
رئیسی گفت:در کشور نه کمبود نقدینگی وجود دارد و نه کمبود آب و نه کمبود نیروی انسانی بلکه مشکل ما ضعف مدیریت اداری و اقتصادی کشور است.
وی بیان کرد: سالی یک میلیون شغل ایجاد می کنم، آقایان می گویند از کجا می خواهید شغل ایجاد کنید؟ ما می گوییم می خواهیم به قانون عمل کنیم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: سهم اقتصاد ایران از اقتصاد دریا 2 درصد است باید به اقتصاد دریایی در کشور بیش از پیش توجه شود.
وی افزود : سالانه 18 میلیارد دلار کالا و روزانه 110 کانتینر وارد گمرک می شود که قاچاق علنی است ، چرا جلوی آن گرفته نمی شود؟امروز 11 میلیون جوان آماده ازدواج داریم این افراد نباید به خانه بخت بروند؟چرا 500 هزار جوان در نوبت وام ازدواج هستند؟
وی گفت : مردم با فقر می سازند ولی با با تبیعض هرگز.آقایی در دولت شما 300 میلیارد تومان وام صفر درصد می گیرد، اگر این فرد پول را بیاورد تمام 11 میلیون جوان مجرد به خانه بخت می روند.
رئیسی با اشاره به این که یارانه دهک های پایین جامعه باید افزایش یابد، گفت: زمانی که حامل های انرژی، بنزین، نفت گاز برق و آب و درآمد یارانه ها افزایش یافته باید از کنار این درآمدها، درآمد یارانه دهک های پایین جامعه را افزایش داد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در بیست و نهم اردیبهشت برگزار می شود.
7344/6026/ 1876
خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** تنظیم : جانعلی فتحی ** انتشار: غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.