به گزارش ایرنا، هومان پارسا شامگاه یکشنبه در همایشی به مناسبت هفته وکیل مدافع با اشاره به هفتم آبان ماه و تصویب تاریخی لایحه استقلال کانون وکلا توسط دولت مصدق در سال1331، این برهه تاریخی را نقطه عطفی در تاریخ وکالت ایران دانست و افزود: کانون وکلا باید از این حیطه حراست کنند چون داشتن استقلال ضامن رسالت حقیقی این نهاد است.
وی ادامه داد: قبل از سال 1331 کانون وکلا در ایران مستقل نبود ولی از هفتم اسفند این سال تا امروز به طور نسبی این استقلال حفظ شده است ،کانون وکلا در صورت حفظ استقلال می تواند ضامن دفاع از حقوق شهروندی باشد و حمایت از حقوق شهروندی و فرهنگ مدنیت را گسترش دهد.
رئیس کانون وکلای استان فارس بیان کرد: این کانون می تواند نقش خود را در توسعه فرهنگ حقوقی ایفا کند ،در جمع جامعه وکلا انسان های توانمندی وجود دارد که می توانند به تحقق این موضوع با اهمیت کمک کنند.
پارسا در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به برخی اعضای شورای شهر که در این جلسه حضور داشتند گفت: کانون وکلا دادگستری فارس از اعضای شورای شهر شیراز انتظار دارد که برای ایجاد و احداث جایگاهی ساختمانی در خور نام این کانون در شیراز کمک های لازم را انجام دهد .
وی با تشکر از پیشنهاد نام گذاری یک خیابان در شیراز به نام وکیل که از سوی یکی از اعضای شورای شهر در این جلسه مطرح کرد، افزود: کمیسیون هایی مانند حقوق بشر و بانوان که در کانون وکلا استان فارس تشکیل شده در حوزه های اجتماعی و آشنایی اقشار آسیب پذیر با حقوق خود تلاش های خوبی انجام داده است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه این جلسه گفت: این شورا یکی از اولویت های خود را حفاظت از حقوق مردم می داند و به همین دلیل کمیسیون حقوق شهروندی را تشکیل داده تا از حقوق مردم در اموری که لازم است دفاع کند.
احمدرضا دستغیب افزود: لازم است با همفکری کانون وکلای دادگستری استان فارس وظایف شورای شهر شیراز را به پیش ببریم تا به سمت داشتن شهری خوب و مطلوب و به دور از تعدی به حقوق شهروندان حرکت کنیم.
یکم تا هفتم اسفندماه به نام هفته وکیل مدافع نامگذاری شده است.
9873 / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.