محمدرضا حیدری در نشست روز دوشنبه شورای شهر مشهد افزود: ترویج خشونت به نفع مردم نیست. ترامپ، بن سلمان و جنایتکارانی که دستشان به خون جوانان این ملت آغشته است نمی توانند دایه بهتر از مادر برای ما باشند.
وی به تجمعات اخیر اشاره و بیان کرد: دولت در آستانه یک شتاب اقتصادی و رسیدن به رشد پنج درصدی می باشد که نقطه قوتی است لذا از همه جوانان و مردم می خواهیم با صبوری مسیر را برای تحقق این مهم هموار کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: با توجه به مستندات و تحلیلهایی که در خصوص آغاز شروع این اعتراضها در شهر مشهد وجود دارد از استاندار خراسان رضوی می خواهیم این مستندات را در اختیار مردم قرار دهند تا بدانند ریشه اعتراضات در کجا قرار دارد.
وی گفت: نقش مردم در جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی چه در بعد انتخاب مدیران کشور و چه در بعد نظارت مهم و اساسی است.
تقویت نهادهای مدنی از اصول اساسی در هر کشوری است زیرا انتظارات و خواسته های مردم با وجود چنین نهادهایی است که به کف خیابان کشیده نمی شود.
حیدری افزود: با تقویت نهادهای مدنی و تشکلهای مردمی بیان ناراضایتیهای مردم به خشونت و تخریب اموال عمومی کشیده نمی شود لذا طبق اتفاقات روزهای اخیر در کشور باید از این ظرفیت قانونی برای تقویت نهادهای مردمی استفاده کرد تا اقشار مختلف دیدگاه خود را از مسیر مسالمت آمیز و قانونی به مدیران منتقل کنند.
وی ادامه داد: اعضای شورای شهر به عنوان متنخبان مردم در شرایط موجود با حفظ همدلی و اتحاد ملی پیگیر خواسته های برحق مردم از مجاری قانونی برای دفاع از ایران اسلامی هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا مشروعیت خود را از مردم و قانون دریافت می کنند. انتخابی که صورت می گیرد بر مبنای تفاوتهایی است که مردم را به جمع بندی می رساند به یک گروه رای و به گروهی رای ندهند. اگر بنا به تفاوت نباشد دلیلی بر این انتخاب وجود ندارد.
وی افزود: از اینرو ما متفاوتیم اما غیر نیستیم، متفاوتیم اما باطل نیستیم و به اصول پایبندیم. ما متفاوتیم چون سرمایه گذار را زالوصفت نمی دانیم بلکه مجاهد در راه توسعه کشور می دانیم. معتقد به رعایت حقوق شهروندی هستیم. متفاوتیم چون در شهر امام مهربانیها رواداری فرهنگی و دفاع از حقوق اقلیتهای دینی و مذهبی را داریم.
حیدری ادامه داد: معتقدیم دختران و جوانان ما در مجامع عمومی و برنامه های فرهنگی هنری چنانچه کنار هم قرار گیرند حتما شئونات را رعایت می کنند و بر حقوق زنان به عنوان نیمی از پیکره جامعه تاکید داریم. باید همه در کنار هم ضمن حمایت از دولت و توجه و رسیدگی به مطالبات مردم، زمینه را برای رشد و توسعه کشور فراهم کنیم.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.