بتول گندمی سه شنبه شب در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران جهان اسلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: قرار نیست شورای شهر تنها برای درصدی از جامعه برنامه ریزی کند بلکه برنامه ریزی آن برای همه جامعه است و ما ضمن احترام به سلائق مختلف، برای برنامه ریزی، تنوع و کثرت را در نظر می گیریم.
وی ادامه داد: نشاط اجتماعی لازمه شهر و جزو شعارهای لیست امید است و برای آن متغیرهای متعدد وجود دارد، وقتی صحبت از همه سلایق می کنیم یعنی شهروندی که گرایش هنری، دینی، ادبی و ورزشی دارد بتواند به علایق خود بپردازد.
وی با بیان اینکه موسیقی هم یکی از بخشهایی است که بخشی از شهروندان نسبت به آن سلیقه، تمایل و ذائقه دارند، افزود: بخشی از شهروندان دوست دارند موسیقی را ببینند و بیاموزند پس باید این حوزه هم در سطح شهر مانند دیگر حوزه ها فعال شود.
عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: امیدواریم شهروندان مشهدی هم در قالب شهروندان ایران و بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی و ضوابط قانونی برخوردار شوند و خط و مرز جداگانه برای اینها مشخص نشود که اینجا به گونه ای باشد و در جای دیگر به صورت دیگر رفتار شود.
گندمی افزود: قطعا برگزاری کنسرت با هماهنگی نهادهای مربوط با کمترین چالش انجام خواهد شد و امیدواریم با همدلی به سمت اجرایی شدن آن برویم. شهروندان رای به تغییر داده اند و منتظر تغییر نسبت به گذشته در برنامه های شهرداری هستند.
وی ادامه داد: تحرکات خوبی هم آغاز شده و در بسیاری از برنامه ها، موسیقی مقامی و سنتی شهرستانها لحاظ می شود و نشان می دهد که می شود بدون حاشیه و نگرانی به سمت موسیقی رفت.
وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران جهان اسلام هم گفت: این نمایشگاه نقاط ضعف اساسی دارد که یکی از آنها عدم استفاده از همه ظرفیت های مطبوعاتی است که یا دعوت نشده اند و یا به دلایل مختلف حضور در نمایشگاه را نپذیرفته اند.
وی با بیان اینکه مشهد با جمعیت شناور خود یکی از موثرترین شهرهای کشور است، افزود: اگر بنا بر برگزاری یک نمایشگاه است باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و گرنه طبیعی است که استقبال شهروندان کم باشد.
گندمی گفت: یکی از موضوعاتی که در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در حال اجرا است و بار مالی اندکی دارد استفاده از ظرفیت فرهنگسراها برای توسعه فرهنگ کتابخوانی است.
وی ادامه داد: برای برنامه ریزی در امور فرهنگی و توسعه شاخصهای کتابخوانی باید چالش ها را از زبان ناشران و کتابفروشان بشنویم و آنها را در تدوین برنامه ها دخالت دهیم که این موضوع از برنامه های مهم شورای پنجم شهر است.
نوزدهمین نمایشگاه ناشران جهان اسلام و هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که از نهم آذرماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برپا شده تا 15 آذرماه ادامه دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7507/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.