به گزارش ایرنا رئیس شورای اسلامی شهر سرابله روز دوشنبه دربازدید از کتابخانه عمومی مرکزی شهر سرابله افزود: مهمترین راهکار ارتقا فرهنگی شهر و شهروندان ، تعامل و همکاری شهرداری با کتابخانه های عمومی به عنوان شاخص ترین نهاد فرهنگی متولی فرهنگ در هر منطقه ای می باشد و شورای اسلامی شهر سرابله بر اجرای این روند تاکید دارد.
کیومرث گراوند افزود: کتابخانه های عمومی بعنوان نهاد فرهنگی تاثیرگذار برای توسعه همه جانبه و رشد و ارتقای فرهنگ شهرنشینی و حقوق شهروندی نقشی مهم و ملموس دارد و مطالعه کتابخوانی که یک فرهنگ و عادت خوب می باشد زمینه ساز توسعه فرهنگی و سایر حوزه ها در شهر است.
رئیس شورای اسلامی شهر سرابله یادآور شد: شهروندانی که اهل کتاب و مطالعه باشند از سطح آگاهی و قانون مداری بالایی برخوردارند که این عاملی مهم برای توسعه شهر و تسهیل در ارائه خدمات عمومی در مناطق شهری و روستایی می گردد.
گراوند بر نقش همه جانبه کتابخانه های عمومی تاکید کرد و گفت: کتابخانه های عمومی دارای نقش ها و کارکردهای متفاوتی در جامعه هستند و یکی از سرمایه های مهم اجتماعی بشمار می آیند .
وی از آمادگی شهرداری سرابله برای توسعه فضای سبز، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، پرداخت سهم نیم درصد با اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خبرداد.
شهردار سرابله نیز در این دیدار گفت: حمایت از کتابخانه های عمومی رویکرد مهم فرهنگی شهرداری است و در این راستا آمادگی داریم که با تعامل و رابطه ای دوجانبه برای توسعه فیزیکی و زیر ساخت کتابخانه عمومی گام های اساسی برداریم.
سجاد میرزایی افزود: توسعه همه جانبه فرهنگی در شهر باعث آگاهی شهروندان از حقوق و مقررات دوجانبه شهروند و شهرداری می شود که این امر باعث ایجاد فضایی آرام و تعامل دوسویه و راحتی در خدمات رسانی مناسب به مردم می گردد که کتابخانه های عمومی نقشی بسیار تاثیرگذار در این موضوع را دارند.
وی تاکید کرد: شهرداری قصد دارد با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و با تعامل و همکاری با اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چرداول و حمایت از نهادهای فرهنگی برای توسعه شهر سرابله گام های اساسی بردارد و در تحقق این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد شد.
میرزایی قول داد که ظرف یک هفته نسبت به پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه عمومی مرکزی شهر، آسفالت خیابان منتهی به کتابخانه عمومی و توسعه فضای سبز پارک شهید باهنر اقدام کنند.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چرداول نیز با تشکر از توجه و نگاه فرهنگی شورای و شهرداری سرابله گفت: بر اساس ماده 6 قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه های عمومی، شهرداری ها موظفند نیم درصد از کل درآمد خود را به حساب انجمن کتابخانه ها واریز نمایند و اینکه نهاد کتابخانه های عمومی بعنوان یک سازمان غیر دولتی تنها منبع درآمد و پرداخت هزینه های آن همین سهم نیم درصد می باشد.
نوراله عبادالهی افزود: پرداخت به موقع این نیم درصد کمک بزرگی به اداره کتابخانه های عمومی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در سطح شهرستان می کند و از این جهت از شورای اسلامی شهر و شهردار سرابله می خواهیم در این موضوع کما فی سابق یارویاور کتابخانه عمومی مرکزی شهر باشند.
وی اضافه کرد: امروز دیگر کار کتابخانه های عمومی در امانت کتاب و منابع دیگر خلاصه نمی شود و رویکرد فرهنگی و همه جانبه نهاد کتابخانه های عمومی کشور وظایف دیگری رابرای این مکان های فرهنگی تعریف کرده که با تعامل و همفکری و ارتباط دوجانبه با شهرداری می توانیم برنامه های فرهنگی زیادی را اجرا کنیم.
وی اضافه کرد:نشست های متعدد کتابخوانی، جمع خوانی کتاب، کلاس های قصه گویی، نشسست کتابخوانی در مدارس، مسابقات متنوع کتابخوانی در مناسبت های ویژه،توزیع کتابچه های شهروندی از مهمترین برنامه هایی است که ماهیانه توسط کتابخانه های عمومی در سطح شهرستان اجرا می شود.
هفت کتابخانه عمومی در شهرستان 59 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 30 کیلومتری ایلام وجود دارد.
خبرنگار: رضا آزادی** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
/6034/7176
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.