جمال رازقی در مراسم افتتاح مرکز تبادل تکنولوژی اظهار داشت: بخش خصوصی برای ثبت اختراع دچار مشکلات جدی است و کوتاه شدن راه اختراع نیاز به پشتیبانی و حمایت دولت دارد.
وی با بیان این که اگر این مسیر کوتاه نشود هزینه بزرگی را به کالای ایرانی تحمیل می کند، اضافه کرد: دو سال تمام با صرف هزینه زیاد با تعداد زیادی کارشناس داخلی و خارجی مواد غذایی جدید تولید کردیم اما واحدهای تولیدی دیگری بعد از این قضیه وارد شده و ماهیت کالا را عوض کردند.
مدیر عامل شرکت ب.آ با بیان این که ثبت اختراع در ایران کاری بسیار سخت، زمان بر و همراه با بروکراسی اداری و سلیقه گرایی است، افزود: آمادگی دارم مستندات تمامی این موارد را ارایه دهم که همان گونه که اشاره شد بروز مشکل در ثبت اولین گروه غذاهای ایرانی از جمله آن است.
وی با بیان این که واحدهای تولیدی برای ثبت علائم تجاری مشکل دارند، افزود: 38 سال است که فعالیت تولیدی دارم و به خوبی می بینم که در این مسیر دلال ها وسط افتاده اند و پول های بزرگی گرفته و کارهای عجیب و غریب می کنند، متاسفانه فساد اداری در همه ارکان مملکت ایجاد شده و راه اندازی شعبه ای از اداره ثبت اختراعات در اتاق بازرگانی شیراز می تواند بخشی از این مشکل را حل کند.
رییس اتاق بازرگانی شیراز ادامه داد: راه اندازی این مکان هیچ هزینه ای برای دولت ندارد و اتاق بازرگانی تمامی هزینه ها اعم از تخصیص مکان و تامین نیروی انسانی و تجهیزات را بر عهده می گیرد.
وی با بیان این که به دنبال دانش بنیان کردن فعالیت های اتاق بازرگانی است گفت: راه اندازی مرکز تبادل تکنولوژی و دفتر استاندارد سازی در این مراسم هم قدمی در این مسیر است.
رازقی ایجاد دبیرخانه شورای پژوهشی، دبیرخانه شورای گفت و گو، دبیرخانه کمیسیون های تخصصی و دفتر مطالعات اقتصادی و اجتماعی و دفتر پایش فضای کسب و کار را از جمله اقدامات اتاق بازرگانی شیراز برای بهبود فعالیت های این اتاق و دانش بنیان کردن حرکت ها برشمرد.
رییس اتاق بازرگانی شیراز خاطر نشان کرد: تلاش برای انتقال تکنولوژی های روز دنیا و دانش فنی استفاده از فناوری های نوین در کسب و کار، تلاش برای ایجاد زمینه به منظور فعالیت هر چه بهتر استارت آپ ها در فارس از جمله رویکردهای دفتر تبادل تکنولوژی است همچنین با راه اندازی دفتر استاندارد سازی در اتاق بازرگانی این امید را داریم تا صادرات رونق بیشتری پیدا کند.
وی همچنین از تشکیل شورای جوانان اتاق بازرگانی در آینده نزدیک خبر داد و اظهار امیدواری کرد این شورا بتواند به کسب و کار جوانان رونق بدهد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 834892
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.