حمید رضاییان اصل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درهمین راستا شرکت عظیم گسترش از زیرمجموعه های مجتمع کشتی ‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) به تنهایی می تواند برای هشت هزار نفر شغل ایجاد کند.
وی ادامه داد: اگر سفارش ساخت به شرکت های سازنده کشتی در داخل داده شود ، نه تنها دغدغه اشتغال هرمزگان را نخواهیم داشت بلکه شاهد تاثیرمثبت آن ایزوایکو در حوزه اشتغال استان های جنوبی کشور خواهیم شد.
مدیرعامل بزرگترین مجتمع کشتی‌ سازی و فراساحل کشور یادآور شد: یک کشتی اقیانوس پیما 50 هزار تنی در بازه زمانی 2 سال و نیم تا سه سال می تواند به صورت مستقیم برای یک هزار و 200 نفر و به صورت مستقیم برای سه و نیم تا چهار برابر این تعداد شغل فراهم سازد.
رضاییان اصل اظهار داشت: ایزوایکو فعالیت های دیگری همچون احداث شهرک صنایع دریایی در دست اقدام دارد که می تواند اشتغال موثری در هرمزگان ایجاد کند.
وی اشاره کرد: در ساخت یک کشتی تخصص ها و تجهیزات بسیاری بکار می رود که اکنون از نیازها مانند رنگ های صنایع دریایی باید از خارج تهیه شود.
وی یاد آور شد: محصول کسانی که در این شهرک اقدام به تولید کالاهای مورد نیازصنایع دریایی خواهند کرد توسط شرکت های زیر مجموعه ایزوایکو خریداری می شود.
رضاییان اصل بیان داشت: علاوه بر تولید کالاهایی با استاندارد جهانی اشتغال بزرگی در این شهرک ایجاد خواهد شد.
وی بیان داشت: بخشی از زمین شهرک صنعتی صنایع دریایی برای فناوری های دریایی اختصاص می یابد و شرکت های فناور به فعالیت در این حوزه خواهند پرداخت.
مدیرعامل مجتمع کشتی ‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یادآور شد: صنایع دریایی نیاز به حمایت هایی دارند که یکی از آن حمایت ها دریافت وام های بانکی است.
وی بیان داشت: پرونده های فراوانی در2 سال گذشته به صندوق توسعه صنایع دریایی ارسال شده که این صندوق به بانک ها معرفی کرده ولی پرونده ها در بانک ها با مشکل روبه رو شده اند.
رضاییان اصل ابراز داشت: قوانین و مقررات بانکی در خصوص دادن وام های بانکی به صنایع دریایی باید نرم و روان شود.
استان هرمزگان به عنوان قطب صنعت کشتی سازی کشور دارای شرکت های بزرگ کشتی سازی بوده که سالانه علاوه بر ساخت انواع شناور کوچک و بزرگ، تعمیرات و ساخت انواع دکل، بارج و سکوی نفتی و گازی در آن انجام می شود.
3219 / 6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.