معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: تحقیق، فناوری و تجاری‌ سازی یک زنجیره را تشکیل می‌دهند که اگر مکمل هم نباشند و این زنجیره را کامل نکنند، تحقیق و پژوهش، هدفمند و جهت‌ دار نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جمال عالمی نیسی در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، با بیان این که بیدار کردن احساس نیاز مهم ترین مسئله است٬ اظهار کرد: در طول تاریخ سیاسی کشور٬ هر گاه که احساس نیاز کردیم٬ در مسائل اقتصادی و اجتماعی موفق بودیم و باید آن قدر بایستیم و زمین بخوریم تا بتوانیم تنها روی پای خود بایستیم؛ این احساس نیاز را باید در تمام مسائل کشور داشته باشیم.

وی افزود: نگاه به ظرفیت‌ های درون جامعه، نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کنیم. بعد از احساس نیاز باید دید که در جامعه چه توانایی‌ ها و ظرفیت‌ هایی وجود دارد. کشور ما در بحث دانش، نیروی انسانی، معادن و ... غنی است و آنچه برای توسعه نیاز داریم، وجود دارد. 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان ادامه داد: اکنون چرخ زنگ‌ زده پژوهش به حرکت در آمده و زنگار آن تا حدود زیادی پاک شده است. انتظار داریم که این عمل سرعت بیشتری بگیرد و هدفمند و جهت‌ دار باشد و هدف آن، رفع نیاز جامعه باشد.

عالمی نیسی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تحقیق و پژوهش و ایده را به محصول تبدیل کنیم تا اثری در زندگی مردم داشته باشد٬ رفاه را در جامعه ایجاد کند و موجب توسعه و ترقی کشور شود.

وی خاطر نشان کرد: مرحله بعد، تجاری‌ سازی محصول است. تحقیق، فناوری و تجاری‌ سازی یک زنجیره را تشکیل می‌دهند، که مکمل هم نباشند و این زنجیره را کامل نکنند، تحقیق و پژوهش، هدفمند و جهت‌ دار نخواهد بود. امیدوارم این حرکت هدفمندتر شود و به سرعت به نتایج مطلوب برسد و شاهد کشوری توسعه یافته و باشکوه باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.