به گزارش ایرنا علی خدادادی چهارشنبه در نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس که به صورت نمادین در هنرستان فنی و حرفه ای حضرت خدیجه (س) اهواز برگزار شد بیان کرد: نظارت سخت گیرانه نظام مهندسی و شهرداری در خصوص ساخت و سازها با رعایت اصول ایمنی میزان خطر پذیری جامعه را کاهش می دهد.
وی با بیان اینکه علاوه بر افزایش تاب آوری جامعه در مقابل بلایای طبیعی میزان آمادگی جامعه نیز اهمیت دارد افزود:متاسفانه درایران و خوزستان 85 درصد جامعه آمادگی لازم برای مقابله و حفاظت از سلامتی خود در برابر بلایای طبیعی را ندارند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: مدیریت افکار عمومی در زمان وقوع بحران بسیار مهم و کارساز است؛ نخستین گام در این بخش را باید رسانه ها در جهت منافع ملی بردارند.
خدادادی افزود: مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر در زمان بروز بحران و حادثه نباید تضعیف شوند، تضعیف این 2 دستگاه می تواند باعث اختلال در امداد رسانی شود.
وی گفت: آمادگی نیروی انسانی و جوانان برای مقابله با بلایای طبیعی باعث حفاظت از سرمایه های کشور می شود.
رییس آموزش و پرورش ناحیه سه اهواز نیز اظهار کرد: برگزاری مانور زلزله با هدف کاهش آسیب پذیری در زمان وقوع زمین لرزه است که در تمامی مدارس خوزستان این مانور برای آموزش دانش آموزان انجام می شود.
اسکندر آرامی افزود: ماموران مرکز بهداشت بازدیدهای منظمی از مدارس دارند اما تاکنون ماموری برای بررسی وضعیت استحکام ساختمان مدارس در مقابل زمین لرزه احتمالی، مراجعه نکرده است.
وی گفت:لازم است اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بر ساخت و ساز مدارس و رعایت اصول ایمنی و مقاومت مدارس در برابر زلزله دقت بیشتری داشته باشد، و تنها برگزاری مانور و آموزش برای کاهش تلفات و خطر پذیری در زمان وقوع حادثه کافی نیست.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان نیز در این آیین بیان کرد: مدارس محل تجمع تعداد زیادی از قشر نوجوان و جوان و فعال کشور است که اگر آموزش لازم در خصوص زلزله در مدارس انجام نشود در زمان وقوع بحران احتمالی با تلفات جانی زیادی روبه رو خواهیم شد.
کیامرث حاجی زاده اظهار کرد: بسیاری از مناطق خوزستان روی گسل های زلزله هستند بنابر این زلزله از چهار بحران اصلی زلزله در خوزستان است.
وی در خصوص امداد رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: خوزستان از نخستین استان های امداد رسان کشور به این مناطق بوده است.
نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در اهواز همزمان با سراسر کشور با حضور دستگاه های امداد و نجات خوزستان برگزار شد.
7158/ 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.