نماینده سازمان حمایت از تحصیلات تکمیلی برزیل یکشنبه درحاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، استفاده از طرح های پژوهشی و کاربردی را موجب شکل گرفتن اعتمادی دو جانبه بین دانشگاه و جامعه دانست.
کارلوس توماس افزود: از دیر باز جامعه دانشگاهی رافع بسیاری از چالش ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی بوده است، اکنون نیز دراین حوزه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر پژوهش های کاربردی خوش درخشیده است.
نماینده سازمان حمایت از تحصیلات تکمیلی برزیل افزایش روز افزون دانش آموختگان در حوزه تحصیلات تکمیلی را منوط به استفاده کاربردی از تخصص آنان برای به ثمر نشستن طرح های پژوهشی مثبت ارزیابی کرد و گفت : جامعه کنونی بیش از انکه به علم محض و مدرک نیاز داشته باشد نیازمند پژوهشگرانی است که بتوانند به تولید ثروت و درآمد و کار آفرینی بپردازند و مساله ای از مشکلات جامعه را با تدبیر علمی حل کنند.
در سفر این دو نماینده از کشور برزیل، تفاهمنامه ای با هدف تقویت پیوندهای همکاری میان مراکز علمی ایران و برزیل با توجه به اهداف بین المللی ستاد توسعه علوم و فن آوری شناختی امضا شد.
بر اساس مفاد این تفاهمنامه علمی، همکاری برای اجرای پژوهش های مشترک و تبادل استاد و دانشجو در زمینه مطالعات علوم و فناوری های شناختی میان ایران و برزیل توسعه و گسترش می یابد و زمینه همکاری محققان دو کشور در انجام طرح های مشترک تحقیقاتی تا دستیابی به نتایج مطلوب بر اساس حقوق برابر و منافع متقابل نیز فراهم می شود.
دکتر مجیدرضا فرخی رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب شیراز، امکانات پژوهشی و توانمندی های این مرکز را معرفی کرد و همکاری های بین دانشگاه و مراکز تحقیقاتی ایران و کشور برزیل را امکان پذیر دانست.
پیگیری پروژه های مشترک پیرو تفاهمنامه امضا شده درباره همکاری مراکز تحقیقاتی در ایران و برزیل، تبادل استاد و دانشجو و تعریف درس های مشترک برای دانشجویان دو طرف، از جمله نکات مورد بررسی در این بازدید بوده است.
بر اساس آمارهای موجود سالانه حدود یک هزار و 500 طرح پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجرا می شود و حدود 200 میلیارد ریال اعتبارات پژوهشی به این دانشگاه اختصاص می یابد.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.