به گزارش ایرنا محمد اسمی، سه شنبه در نشست کارگروه تخصصی پیشگیری از تصادفات در جهرم بیان داشت:
در 6ماه نخست سال 96 تعداد تصادفات جرحی و خسارتی جاده‌ای و درون شهری این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال 95 بیش از 300 فقره افزایش داشته است.
وی، گفت: مقایسه آمار جان باختگان حوادث درون و برون شهری سال 94 نسبت به سال 95 نیز بیانگر افزایشی 31 درصدی است.
رئیس دادگستری شهرستان جهرم با اشاره به اینکه بیش از دو سوم تصادفات منجر به فوت در جاده های برون شهری رخ می دهد، افزود: برای کاهش این آمار نگران کننده، دستگاه های ذی ربط باید با جدیت بیشتری به وضعیت جاده ها، خیابان ها و معابر سطح شهر رسیدگی کنند.
اسمی، ادامه داد: اگرچه بی‌احتیاطی، بی‌دقتی و رعایت نکردن قوانین از سوی رانندگان، زمینه‌ساز حوادث رانندگی است اما از سوی دیگر، وضعیت جاده‌ها، خودروها و عوامل محیطی هم در میزان تصادفات موثر است.
وی، فرهنگ سازی و ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در بین رانندگان را از جمله عوامل موثر در کاهش تصادفات دانست و اظهار داشت: ضروری است همزمان با افزایش شمار وسایل نقلیه شخصی، فرهنگ رانندگی را با ارایه آموزش های لازم بالا ببریم و مسئولان و متولیان شهری نیز با توجه به افزایش جمعیت برای ایمن سازی و استاندارد سازی معابر اقدام کنند.
رئیس دادگستری شهرستان جهرم بیان کرد: رفع نقاط حادثه خیز، نصب علایم و تابلوهای مناسب، اصلاح و تعریض جاده ها، ایجاد مزیت های رقابتی در بین شرکت های مسافربری، ایجاد مجتمع های رفاهی و اقامتی در خارج از شهر و جلوگیری از سد معبر از دیگر عوامل موثر در کاهش تصادفات و خسارت های ناشی از آن است.
اسمی، با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از تصادفات جاده‌ای به سادگی قابل پیشگیری هستند،گفت: ایجاد ایستگاه هایی مشخص برای سوار و یا پیاده کردن مسافران درون شهری، استفاده از دوربین های ثبت تخلفات، حضور موثر پلیس، احداث پل های هوایی و دو بانده کردن جاده های بین شهری همچون جاده جهرم - لار که بسیاری از تصادفات در این محور رخ می دهد، می تواند در جلوگیری از بروز حوادث جبران ناپذیر موثر باشد.
وی، گفت: امیدواریم مسئولان ذی ربط با اجرایی کردن مصوبات شورای ترافیک، اصلاح زیرساخت ها و ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در جامعه، به روند نزولی شدن آمار تصادفات و خسارت های جانی و مالی ناشی از آن کمک کنند.
شهرستان جهرم درفاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قراردارد.
7369 /6118
خبرنگار: بهرام بشیرزاده جهرمی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.