در یک حرکت جالب خیرخواهانه؛

مهمانی دادن به یتیمان کم توان ذهنی بجای هزینه مراسم چهلم

شاید در زندگی ماشینی و پرفراز و نشیب شهری عصر دیجیتال، ارزش‌های انسانی هر روز بیشتر رنگ ببازد اما در گوشه و کنار همین شهر شلوغ هنوز هم می‌توان تبسم لبخند رضایت یک کودک معصوم و کم توان ذهنی را به عنوان زینت مراسم اجتماعی و خانوادگی قاب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس جامعه جی پلاس؛ چندی پیش یکی از اهالی شهر تهران برای برگزاری مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت مادر مرحوم خود، تصمیم گرفت از تعداد زیادی ایتام کم توان ذهنی در یکی از بهترین رستوران های شهر پذیرایی کند.

او این موضوع را حتی با صاحب رستوران هم در میان نگذاشت تا از کودکان معلول و کم توان ذهنی همانند اعضای خانواده و بستگان درجه یک خود پذیرایی شود. بدین ترتیب ایتام کم توان ذهنی یکی از موسسه های خیریه معتبر میهمان مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت این شخص خیر بودند. بیش از  300 نفر  ایتام کم توان ذهنی و خانواده هایشان بواسطه این مراسم پذیرایی شدند.

بسیاری معلولان کم توان ذهنی در این موسسه خیریه از حمایت مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خود برخوردار نیستند و به دلیل معلولیت مادرزادی نیازمند سرپرست جهت رسیدگی به ساده ترین امور زندگی روزانه خود از جمله تکمیل سبد خوراک و تامین پروتئین کافی هستند. متاسفانه تعدادی از آنها که یتیم هستند، زندگی بسیار دشواری را سپری می کنند.

این روزها برگزاری مراسم های بزرگداشت ختم و حتی جشن های متعدد عروسی و نامزدی و بریز و بپاش های آن چنانی در گوشه و کنار شهر در حالی برگزار می شود که بسیاری از این ایتام تا هفته ها نمی توانند گوشت و پروتئین مصرف کنند!

طبق آمار غیر رسمی روزانه حدود 200 نفر در تهران فوت می‌کنند و قطعا در طول روز‌ ده‌ها مراسم ختم و هفتم و چهلم برای درگذشتگان برگزار می‌شود. شاید بد نباشد با الگو برداری از چنین اقداماتی بخشی از هزینه‌های قابل توجه مراسم یادبود و بزرگداشت رفتگان را به آن‌هایی اختصاص دهیم که درگیر تامین نان شب هستند.

فرهنگ سازی در جهت ترویج چنین رفتارهایی نه تنها می تواند به تکمیل سبد غذایی محرومان کمک کند، بلکه موجب کم کردن فاصله ذهنی بین بالا و پایین کلان شهرها می شود.

دیدگاه تان را بنویسید