به گزارش ایرنا ، عباسعلی سعیدیان روز یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری هفته پدافند غیر عامل که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: پدافند غیرعامل تمام شئون زندگی اجتماعی را در بر می گیرد و شرائط امروز جامعه اسلامی ایجاب می کند که به منظور حفاظت از ارزش ها و هنجارها، چارچوب های پدافند را به کار بسته تا افراد به ویژه جوانان از آسیب های پیش رو محافظت شوند.
وی اظهار کرد: بسیاری از افراد جامعه تعریف واضح و روشنی از موضوع پدافند غیر عامل ندارند و لازم است تا برای فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و عمق بخشی به دانش افراد جامعه ، با برگزاری همایش های تخصصی و استفاده از دانش و تجربه کارشناسان ، از ظرفیت مردمی به درستی بهره برد چرا که برای پیشرفت درست برنامه های پدافند غیر عامل، مشارکت همگانی بسیار ضروری است.
وی تصریح کرد: هدف از پدافند غیرعامل حفاظت از جان و مال مردم، تاسیسات، زیر ساخت ها، منابع اقتصادی و سرمایه فرهنگی و سیاسی است که این امر امنیت ذهنی افراد جامعه را تأمین می کند.
معاون فرماندار ورامین اولویت اصلی پدافند غیر عامل را شناسایی آسیب ها و راه های مقابله با آنها اعلام کرد و از مسئولان دستگاه های مختلف خواست تا با ارائه طرح های قابل اجرا ، آمادگی شهرستان را در مواجهه با آسیب هایی که در حوزه پدافند غیر عامل مورد توجه است افزایش دهند.
وی تأکید کرد: آموزش مهمترین اصل در پدافند غیر عامل محسوب می شود و لازم است تا به منظور حفاظت جان مردم در برابر تمامی تهدیدات ،آموزش های لازم در حوزه‌های مختلف به مردم داده شود تا در موقع بحران حداقل هزینه‌ها را متحمل شویم.
سعیدیان اظهار کرد: هفته پدافند غیر عامل فرصت مغتنمی برای فرهنگ سازی و آشنایی هر چه بیشتر مردم با تهدیداتی است که در این حوزه امنیت کشور و سلامت جامعه را تهدید می کند و تمامی دستگاه های اجرایی و رسانه ها لازم است تا در کنار یکدیگر با شناسایی تهدیدات در حوزه های مختلف پدافند غیرعامل ، از بروز خسارات ناشی از این حوادث پیشگیری کنند.
ششم تا دوازدهم آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.