به گزارش خبرگزاری ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی ‌اردکانی با قدردانی از تلاش‌های اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شیراز و شهردار سابق این کلانشهر افزود: در مدیریت مسئولان شهری شیراز نواقصی بود که امیدواریم شورای پنجم و شهردار جدید آن‌ها را برطرف کنند.
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به مشکلات مردم در پرداخت عوارض، مالیات، فروش زمین و ساخت مسکن گفت: از شورای پنجم و شهردار جدید می خواهیم تا نواقص قانونی شهرداری را رفع و اصلاح کنند.
رضوی اردکانی ادامه داد: پول‌های ناروایی به اسم مالیات و عوارض از مردم گرفته می‌شد که درواقع پول زور بود؛ نمی‌گویم عوارض گرفته نشود اما در حدی که مردم توان پرداخت داشته باشند.
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به سنگ اندازی در راه کار آفرینان گفت:در زمان شهردار سابق از یک کارآفرین خواسته بودند که 500 میلیون تومان به شهرداری پرداخت کند اما چون توان پرداخت نداشت، نتوانست کارش را شروع و چند جوان را هم مشغول به کار کند.
وی افزود: اگر شهروندی یک یا دو درخت در محوطه منزل یا محیط کارش قطع کند شهرداری 10 میلیون تومان می‌گیرد اما آیا همین هزینه را برای درخت‌کاری در جای دیگر استفاده می‌کند؟
امام‌جمعه موقت شیراز ادامه داد: زمین‌هایی به اسم شهرداری تصاحب ‌شده و هزینه آن پرداخت‌ نشده است و شهروندانی که با این مساله روبرو هستند قادر نیستند حق خود را از شهرداری بگیرند.
وی بیان کرد: شایسته نیست از هر راهی، بودجه شهر را افزایش داد، شهرداری هم نباید مثل بانک حرام‌خواری بکند.
امام‌جمعه موقت شیرازاز شورای پنجم خواست به‌جای پرداختن به حواشی و دعواهای سیاسی، نواقص قانونی و مسائل گریبان‌ گیر مردم را بررسی و برطرف کنند.
وی به وعده اتمام 55 پروژه نیمه‌تمام شهر شیراز از سوی شورای پنجم و شهردار منتخب شیراز اشاره کرد و افزود: پول‌های زیادی که به اسم عوارض و مالیات از مردم به‌ ناحق گرفته شده است باید به آنها برگردانده شود.
سه شنبه 16 آبان ماه جاری در آیینی حیدر اسکندرپور به عنوان شهردار جدید شیراز معرفی شد.
رضوی اردکانی با انتقاد از عملکرد بانک ها در زمینه سود تسهیلات گفت: مراکز تولیدی هستند که به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کنند اما به خاطر نیاز مالی تعطیل می‌شوند و بانک‌ها حمایتی از آنها ندارند.
امام‌جمعه موقت شیراز خاطرنشان کرد: در دیداری که با رئیس مجلس شورای اسلامی داشتم، از وی خواستم که مجلس به‌جای بحث‌های متفرقه، بانک‌ها را اصلاح و قوانین شهرداری را بازنگری و اصلاح کند؛ مردم کار پاک و افراد پاک ‌دست می‌خواهند.
** وحدت و اخوت پیام راهپیمایی اربعین است
امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این کلانشهر با اشاره به حضور میلیونی سوگواران در آیین راهپیمایی اربعین حسینی در کشور عراق گفت: وحدت، اخوت ، مردانگی و سخاوت پیام های این آیین باشکوه است.
رضوی اردکانی افزود: در طول تاریخ، سابقه ندارد نهضتی با این بزرگی شکل گیرد و این به دلیل آن است که خط امام حسین (ع) خط اسلام است و این پیاده‌روی از همان نخستین اربعین توسط اهل بیت طرح ریزی شد.
امام جمعه موقت شیراز در ادامه با اشاره به تحولات خاورمیانه گفت: اتفاقاتی که در چند روز اخیر در لبنان رخ داده، توطئه جدیدی از آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان است که با وحدت مردم، همبستگی جبهه مقاومت و حزب الله لبنان ناکام می‌شود.
رضوی اردکانی افزود: آمریکا و اسرائیل به دنبال از بین بردن خط مقاومت در منطقه هستند و تاکنون هر نقشه ‌ای کشیدند نقش بر آب شده چرا که جبهه مقاومت به خدا متکی است در حالی که آمریکا و اسرائیل در محاسباتشان تنها به مسائل مادی و ظاهری توجه می‌کنند.
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به ادعای دولت آمریکا مبنی بر دخالت ایران در کشورهای منطقه خطاب به مسئولان کاخ سفید گفت: شما ملت سوریه را آواره کردید، شما داعش را تقویت و مسلح کردید، شما سران داعش را با هلی‌کوپتر فراری دادید حالا که شکست خورده‌اید ادعا می‌کنید که ایران در امور کشورهای منطقه دخالت می‌کند.
وی با بیان اینکه ایران به دعوت دولت های قانونی سوریه و عراق برای حل مشکل وارد شده است، تاکید کرد: اگر ایران نبود، مناطق زیادی از عراق به طور کامل به تصرف گروه های تکفیری درآمده بودند.
رضوی اردکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیاز شمار زیادی از بیماران به پیوند عضو گفت: فقها اجازه این کار را داده اند و انتظار است که خانواده افرادی که دچار مرگ مغزی می‌شوند با مشارکت در پیوند اعضا، جان دیگران را نجات دهند.
7387/ 2027
خبرنگار: رضا قادری ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.