به گزارش خبرنگار ایرنا ،عبدالحمید احمدی روز پنجشنبه در ششمین کنگره علمی مدیریت ورزش درگرگان اظهار کرد: رقم ورزش مردم ایران در مقایسه با آمار 80 درصدی کشورهای توسعه یافته بسیار کم است.
به گفته وی؛ شیرازی ها کم تحرک ترین شهروندان ایران و ایرانی ها دومین کشور کم تحرک خاورمیانه پس از عربستان هستند.
وی بیان کرد: نهادینه کردن انجام ورزش های مستمر و روزانه که یک هدف بلند مدت و مورد توجه مسئولان کشور است تاکنون انجام نشده و هنوز فاصله زیادی برای رسیدن به ایده آل های مورد نظر داریم.
معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: توسعه این بی تحرکی هزینه های زیادی به کشور تحمیل می کند که هزینه درمان 600 میلیون دلاری ایرانی ها در سال 2013 ، بخشی از آن است .
احمدی ادامه داد: بی تحرکی به عنوان یک مشکل تعمیم یافته و حل نشده ، جزو عوامل اصلی مرگ و میر ایرانی ها است که باید با اجرای فعالیت های علمی و کارشناسی این آسیب ها کمتر و خطرات ناشی از آن تا حد ممکن کاهش یابد.
وی گفت : هم اینک افزون بر 75 درصد مرگ و میر ایرانی ها به دلیل بروز بیماری های غیرواگیر است که عوامل خطر تغذیه ای ، فشار خون بالا و چاقی و کم تحرکی در رده های اول تا سوم قرار دارند.
وی بیان کرد: همه این عوامل خطرساز و مرگ آور با افزایش و تعمیم ورزش و نهادینه شدن آن در جامعه کاهش یافته و آسیب های ناشی از آن ازمیان خواهد رفت.
در این همایش همچنین پیام وزیر ورزش و جوانان به ششمین کنگره علمی مدیریت ورزش قرائت شد.
ششمین کنگره دو روزه علمی مدیریت ورزشی توسعه سلامت و ورزش عصر امروز در گلستان به پایان می رسد.
3091/1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.