به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی زارع سرپرست موسسه مالی و اعتباری نور منطقه جنوب کشور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هرچند دولت دراین زمینه از هیچ تلاش و حمایتی دریغ نکرد اما در نهایت مردم باید با روشن بینی و درایت و خواندن دست دشمن توطئه ها را نقش بر آب کنند.
وی اظهار کرد: نابسامان جلوه دادن موسسات مالی دسیسه دشمنان است و از این رو انتظار است که مردم مراقب فضاسازی ها در این حوزه نشوند.
این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در تجمع های اخیر مردم جلوی بسیاری از موسسات مالی و مراجعات دسته جمعی برای خالی کردن حسابها برنامه ریزی صهیونیسم و استکبار آشکار بود.
وی اظهار کرد: برخی کانال های فعال در شبکه های اجتماعی که از سوی دشمنان ملت ایران حمایت می شوند، مردم را تشویق به تجمع مقابل این موسسات می کنند و چنین فضاسازی می نمایند که موسسات مالی و اعتباری توان پرداخت پس اندازهای آنان را ندارد.
زارع گفت: این در حالی است که موسسات مجاز تحت حمایت دولت و بانک مرکزی قرار دارند و همه حسابها و دریافت و پرداخت های آنان جنبه قانونی دارد و بانک مرکزی حمایت از این موسسات را تضمین کرده است بنا بر این مردم با اعتماد کامل به این موسسات باید نقشه موساد و منافقین را نقش بر آب کنند .
این تحلیل گر مسائل مالی اقتصادی بیان کرد: دشمنان این مرز و بوم و دشمنان نظام وقتی نتوانستند رخنه ای در اعتقادات مذهبی مردم کنند و آن را دژ محکم و نفوذ ناپذیر دیدند دست روی مسایل اقتصادی و مالی گذاشتند ، مسائل مالی و اقتصادی به زعم این شبکه های معاند رخنه نفوذ است و آنها به دنبال دامن زدن به شایعات و تشویش اذهان در حوزه اقتصاد هستند.
وی ادامه داد: آنها با ایجاد نگرانی و جو بدبینی در برخی از اقشار مردمی سعی دارند که به نظام اسلامی آسیب وارد کنند ، در چنین شرایطی هوشیاری مردم و آگاهی آنان در برابر این ترفندها و حمایت مردمی از اقتصاد می تواند نقشه این شبکه های معاند را نقش بر آب نماید.
سرپرست موسسه مالی و اعتباری نور منطقه جنوب کشور همچنین گفت : پر واضح است که بسیاری از تجمعات که مقابل موسساتی مانند موسسه توسعه و ملل انجام گرفت به خاطر ضعف این 2 موسسه در پرداخت پول به مردم نبود ، این موسسات تکفل پرداخت برخی از موسسات دیگر را متقبل شده اند که مجوز فعالیت نداشته اند و قبلا ساماندهی مسائل آنها واگذار شده است ، اما همین تجمعات این شائبه را در اذهان به وجود آورد که این دو موسسه هم توان پرداخت ندارند.
وی ادامه داد: این فضاسازی از سوی دشمنان و شبکه های مجازی معاند تقویت و فیلم و عکسهای این تجمعات دست به دست می شد، در حالیکه موسسات مجاز تحت حمایت دولت و بانک مرکزی قرار دارند و هیچ نگرانی برای پرداخت پول و موجود مردم نیست .
به گفته وی، حدود 95 درصد از سرمایه و موجودی بانکها در طرح های اقتصادی و عمرانی سرمایه گذاری شده است و موسسات و بانکها فقط می توانند تامین کننده پنج درصد از مراجعات باشند بنا بر این نباید انتظار داشته باشیم که بانکها و موسسات همیشه در برابر مراجعات تحریک کننده و دسته جمعی بتوانند پاسخگوی همه این مراجعات باشند .
کارشناس ارشد و تحلیل گر مسایل مالی اقتصادی با بیان اینکه تحریک دشمنان و معاندین و جو سازی شبکه های مجازی معاند حتی می تواند گریبان گیر بسیاری از بانکهای بزرگ کشور هم باشد گفت : آنچه دراین میان لازم و ضروری است حمایت مردمی ، اعتماد مردمی و بر ملا کردن نقشه دشمنان است، ما باید آگاه باشیم و بپذیریم افرادی که به فکر بر زمین زدن این نظام و ملت و کشور هستند دلسوز مردم ما نیستند ، باید در هر برهه ای دست این معاندین رو شود و با آگاه سازی اجتماعی نقشه آنها نقش بر آب شود.
زارع با تاکید بر اینکه البته می پذیریم که در دولت قبل بسیاری از موسسات مالی بی رویه و قارچ گونه رشد کرده اند گفت : آنچه در دولت فعلی تداوم دارد ساماندهی همین موسسات است که در دولت قبل فعالیت آنها بی رویه شروع شده است ، دولت میراث دار این مشکلات اقتصادی از قبل بوده است و همه تلاشها برای ساماندهی امور مالی و اقتصادی را انجام می دهد .
6113/ 2027
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.