به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محمدحسین مقیمی در دیدار ائمه جماعات استان تهران، برقراری خطوط اعتباری از طریق سرمایه گذاران و ایرانیان خارج از کشور را روشی برای جهت دهی سرمایه گذاری دانست و افزود: باید سرمایه گذاری های خرد و متوسط را رونق دهیم و در ایجاد امنیت سرمایه گذاری وارد شویم.
وی با بیان اینکه در شرایط خاص بین المللی قرار داشته و موضع گیری هایی علیه جمهوری اسلامی شده، اظهار کرد: در بعد داخلی نیز نیازمند تصمیم گیری های صحیح و اصولی در بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سایر حوزه ها هستیم.
مقیمی با اشاره به تکالیف دولت در اجرای وظایف قانونی خود افزود: اسناد بالادستی متعددی وجود دارد که طبق آن دولت وظایف خود را انجام می دهد از جمله سند چشم انداز 20 ساله، برنامه های پنج ساله و مصوبات مجلس شورای اسلامی که دولت در چارچوب قانون اجرا می کند.
استاندار تهران با بیان اینکه پس از جنگ تحمیلی بسیاری از منابع کشور صرف بازسازی شد، اظهار کرد: در دوران جنگ و اوایل پس از آن نیز نتوانستیم قدم توسعه ای در کشور برداریم و همه تلاش دولت برای اداره جنگ اتخاذ شد.
وی با اشاره به اینکه پس از جنگ تحمیلی نیز با تحریم های بین المللی مواجه شدیم، گفت: دانشمندان داخلی توانستند با بهره مندی از شرایط، بعد علمی کشور را تقویت کنند و توانستیم قدم بزرگی برای توسعه کشور برداریم.
مقیمی با اشاره به هزینه هایی که از دوران پس از جنگ تحمیلی و تحریم بر کشور وارد شد، افزود: زمانی که دولت یازدهم روی کار آمد با بخش زیادی از هزینه ها از جمله پرداخت یارانه مواجه شد و در حال حاضر پرداخت حقوق بازنشسته ها، یارانه و هزینه های جاری دولت موجب شده تا بخش کمی از بودجه باقیمانده صرف پروژه های عمرانی شود و به دلیل شرایط سخت اقتصادی امکان توجه به سایر مسایل کمتر است.
استاندار تهران گفت: دولت یازدهم در ابتدای روی کارآمدن با تعطیلی برخی از کارخانه ها مواجه شد و با وجود شرایط سخت اقتصادی، پول از هیچ محلی قرض نکرد.
وی با اشاره به اینکه با استقرار دولت یازدهم فشارهای اقتصادی کمتر شد، اظهار کرد: از سال گذشته واحدهای تولیدی وضعیت بهتری پیدا کرده اند هرچند همچنان در شرایط رکود قرار داریم و وظیفه داریم سرمایه گذارانی که برای ایجاد بهره وری در انتظار هستند به سرعت به میدان آوریم و به جای ایجاد سرمایه گذاری جدید سرمایه گذاران قدیمی را فعال کنیم.
مقیمی با بیان اینکه توافق برجام موجب ایجاد شرایط ارتباط با دنیا شد، گفت: امروز اگر حتی آمریکا هم از این توافق خارج شود نمی توانند این اجماع را به هم بزنند.
استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل فرهنگی که توسط دولت انجام می شود، اظهار کرد: بخشی از این مسائل در چارچوب سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و بخشی در قالب سند چشم انداز و برنامه 20 ساله توسعه تعریف شده اند.
وی گفت: هر آنچه در مسایل فرهنگی از سوی ائمه جماعات بیان می شود، مورد تایید ما است.
مقیمی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در رسیدگی به وضعیت اجتماعی به ویژه در بخش های اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، فقر و مسایل اخلاقی افزود: توجه رهبر معظم انقلاب به موضوعات اجتماعی و آسیب ها موجب شده تا جلسات ایشان با مسئولان هر 6 ماه یکبار برای ارائه گزارش مسئولان برگزار شود.
استاندار تهران گفت: در رسیدگی به آسیب اعتیاد و ساماندهی معتادان متجاهر به خوبی اقدام شده است و باید در موضوع طلاق نیز کنترل اساسی اتخاذ شود و این میزان طلاق در جامعه زیبنده نیست.
مقیمی با تاکید بر ضرورت تعامل و همراهی مسئولان با ائمه جماعات افزود: باید در چهار سال پیش رو شاخص های خود را در بخش های مختلف ارتقا دهیم و استان تهران را با همکاری در زیرساخت ها توسعه دهیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7245**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.