این مردم در گفت و گو با ایرنا راه چاره برای رفع این مشکل را تعریض و دو بانده شدن آن واستانداردسازی و نصب علائم می دانند و می گویند هیچ یک از این موارد به رغم وعده های مسئولان مربوط و پس از 20 سال محقق نشده است.
به گفته آنان خانواده های زیادی داغدار عزیزانشان شده اند و به رغم پیگیری های مکرر مردم شهر صغاد و وعده های مسئولان، هیچ گونه اقدامی نشده است تا جایی که مردم شهر صغاد به صورت خودجوش اقدام به شانه سازی قسمتی از این جاده کردند.
رئیس شورای اسلامی شهر صغاد با بیان اینکه سالهاست درباره مشکلات این جاده با مسئولان مختلف از شهرستان تا سطح وزیران صحبت و نامه نگاری شده گفت:‌ تاکنون به جز نصب یک پل راه آهن تصمیم دیگری عاید این محور ارتباطی نشده است.
حسن عقیلی سه شنبه به ایرنا گفت: این جاده مابین شهرهای صغاد و آباده که مسیر اتصال شیراز و یزد به شهرهای یاسوج و سمیرم و درآینده نزدیک محل اتصال شهرهای یزد و آباده به بزرگراه اصفهان شیراز خواهد شد قرار دارد.
وی بیان می کند که مردم شهر صغاد سالهاست چشم به راه دو بانده شدن جاده 10کیلومتری آباده- صغاد هستند.
به گفته رییس شورای شهر صغاد، هر بیست روز یکی از ساکنان این شهر وعمدتاًجوانان بر اثر حوادث جاده ای ناشی از ترافیک ونابسامانی این مسیر بین شهری کشته یا مصدوم می شوند.
‌اهالی دو سوی این جاده نامه ای را چند روز پیش در قالب درخواست و با امضای شورای اسلامی شهر صغاد برای رئیس جمهوری نوشتند.
نامه ای که به گفته رئیس شورای اسلامی صغاد اگر زبان باز کند از درد چندساله مردمی سخن خواهد گفت که برای گذر از جاده ارتباطی آباده-صغاد، باید وصیت نامه بنویسند زیرا سفرشان در جاده مرگ است.
در این نامه با اشاره به مشکلات جاده و وعده های مسئولان و محقق نشدن آن آمده است: ما مردم شهر صغاد از شما به عنوان ریاست دولت تدبیر و امید و مدیری توانمند و بزرگوار و نماینده مستقیم و نقطه اتکا ما جهت احقاق حداقل حقوق حقه شهروندیمان تقاضا داریم در مورد اختصاص کد به جاده صغاد - آباده که کمتر از ۱۰ کیلومتر می باشد اقدام لازم مبذول نمایید و چشم و دل این مردم را با دیدن جاده دو بانده در این مسیر روشن فرمایید.

** مشکلات به وزیر راه منعکس شده است
فرماندار آباده می گوید: دوبانده شدن محور آباده- صغاد- بهمن و خسروشیرین و اتصال آن به آزاد راه اصفهان-شیراز که به واسطه مسیر مواصلاتی آباده حدود 70 کیلومتر به مرکز استان نزدیک تر می شود از اولویت های پیشنهاد مسئولان آباده است.
محمدرضا زارع به ایرنا گفت: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به آباده تمام مسائل و مشکلات مربوط به این جاده و خطراتی که شهروندان را در این جاده تهدید می کند به وزیر محترم منعکس شد و ایشان قول پیگیری داد، هرچند نماینده مجلس نیز بارها این موضوع را پیگیری کرده است.
وی با بیان اینکه شهرداری های شهرستان آباده حاضرند بخشی از عملیات بهسازی این جاده پرخطر را انجام دهند افزود: اگر اعتبار لازم برای تعریض و دوبانده شدن این جاده تخصیص داده شود قطعا عملیات آن اجرایی خواهد شد.
تا لحظه تهیه گزارش، مسئولان اداره راه شهرستان آباده به رغم پیگیری، تماس و مراجعه حضوری خبرنگار ایرنا از دادن پاسخ به وی خودداری کردند.
آباده در271 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
گزارش:‌ سعادت**‌انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.