ابراهیم تقی زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با آغاز به کار رسمی شوراهای دوره پنجم و قبل از آن مصادیقی توسط مردم، کارشناسان و اعضای شورا مطرح شدند که با آنان تماس گرفته شد و برخی به دلیل نبود امکان اسکان خانواده در شهر، نتوانستند بپذیرند.
وی بیان کرد: در مجموع با کارگروه مشورتی که وجود داشت، هفت نفر به شورا دعوت شدند تا دیدگاه ها و برنامه های خود را مطرح کنند و تبادل نظر صورت گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: آخرین فرد دعوت شده به شورا 'محمدعلی جاوید' شهردار یاسوج بود که با توجه به پیشنهاداتی که شد و بررسی هایی که صورت گرفته بود در 2 روز گذشته از وی دعوت شد و داخل شهر هم بررسی لازم را از نظر وضعیت موجود انجام دادند.
وی افزود: شب گذشته (پنجشنبه) جلسه فوق العاده شورای شهر بیرجند با حضور کارگروه مشورتی و کارشناسان برگزار شد و با توجه به تجارب، کارنامه و سوابق آقای جاوید و اینکه 17 سال در شهرداری بوده اند و کار خود را از کارشناسی شروع کردند، اعضای شورا با اکثریت آرا وی را به عنوان شهردار بیرجند انتخاب کردند.
تقی زاده، عضویت در کمیسیون ماده 100 و سازمان نظام فنی و مهندسی، مدیرکل دفتر امور شهری و شهردار یاسوج را از سوابق اجرایی شهردار منتخب ذکر کرد و گفت: تحصیلات وی لیسانس و فوق لیسانس عمران و در شرف اخذ دکترا در ارتباط با جغرافیا و برنامه ریزی شهری است.
وی اظهار کرد: انتخاب شهردار صورتجلسه شد که به استانداری برای انجام روال قانونی و صدور حکم از سوی وزارت کشور معرفی می شود و تا زمان صدور حکم، حسن خانزاد سرپرست شهرداری است.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند ادامه داد: پنج نفر از هفت نامزد شهرداری بیرجند بومی و 2 نفر غیر بومی بودند که عظیمی زاده شهردار یزد انصراف داد و به مرحله رای گیری نرسید بنابراین بررسی و انتخاب نهایی از بین 6 نامزد انجام شد.
وی اضافه کرد: از قبل هم در رسانه ها و ارتباط با بنده و سایر اعضای شورا گفته می شد که ارجحیت با مصادیق بومی است ولی این در صورتی است که مصادیق بومی در شهر ایجاد همبستگی کند و اجماع و اتفاق نظر وجود داشته باشد.
تقی زاده گفت: در مورد مصادیق بومی چند دستگی وجود داشت هم در بدنه شهرداری، هم تماس ها و پیامک ها و اظهارنظرهای مختلف لذا افراد مختلف، افراد مختلفی را اظهار نظر می کنند که طبیعی بود با انتخاب هر کدام از آنها احتمال نارضایتی و عدم همکاری زیاد باشد.
وی بیان کرد: همچنین از مولفه هایی که مدنظر اکثریت اعضای شورای شهر بیرجند بوده، این است که فرد سابقه شهرداری و تخصص در این حوزه را ترجیحا داشته باشد؛ چون کار کارشناسی است یعنی شهردار باید اشراف لازم و کافی بر مسائل و امور شهری را داشته باشد و زمان برای آزمون و خطا را نداریم.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند افزود: ضمن احترام به همه نامزدهای تصدی شهرداری که از تجارب و سوابق خوبی برخوردار هستند، این شورا به طور حتم از دیدگاه ها و نظرات آنها در قالب اتاق فکر یا مشاور بهره می گیرد.
فعالیت رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند روز چهارشنبه اول شهریور امسال آغاز شد. این شورا 9 عضو اصلی دارد.
حسن خانزاد معاون خدمات شهری شهرداری تاکنون به عنوان سرپرست شهرداری بیرجند، اداره این مجموعه را برعهده داشته است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
خبرنگار و انتشاردهنده: رسول محمدحسنی
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.