به گزارش ایرنا، پروژه زیر گذر 15 خرداد به منظور اجرای خطوط 3 و 4 قطار شهری تهران – ورامین – گرمسار از مهرماه سال گذشته و با حضور وزیر راه و شهر سازی آغاز شد، عملیاتی که قرار بود در آن با حذف پل رو گذر قدیمی، زیرگذری استاندارد احداث تا علاوه بر عبور قطارهای سراسری تهران – مشهد و قطار شهری تهران – ورامین – گرمسار، مردم ورامین نیز به سهولت از مسیر آن استفاده کنند.
تنها چند ساعت پس از آغاز عملیات اجرایی حذف پل قدیمی ، شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین به دلیل عدم ارائه نقشه احداث پل و عدم اجرای مسیرهای جایگزین از سوی شرکت راه آهن، از ادامه فعالیت آن جلوگیری کرد.
پس از ماه ها کش و قوس میان شهرداری، شورای شهر، راه آهن و شرکت مجری طرح ، اجرای عملیات احداث زیر گذر با سرعت قابل توجهی آغاز شد و بر اساس روزشماری که در محل کارگاه نصب شده بود، این پروژه باید ظرف مدت 180 روز به اتمام برسد.
هر چند که سرمای آبانماه و تعطیلات نوروز، وعده 180 روزه مسئولان راه آهن به مردم ورامین را محقق نکرد ولی سرعت مناسب پیشرفت پروژه، مردم این شهرستان را که سال ها درگیر اجرای پروژه قطار شهری بودند، به اجرای هر چه سریعتر آن امیدوار می کرد.
چهارشنبه هفته گذشته در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از روند اجرای پروژه، مدیرعامل راه آهن به مردم ورامین وعده داد که روز سوم خرداد ماه، پروژه زیرگذر 15 خرداد زیر بار ترافیک برود تا مردم بتوانند به منظور دسترسی به مرکز شهرستان و تردد به سمت تهران، از این پروژه استفاده کنند.
در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی، معاون حمل و نقل شهرداری ورامین اظهار کرد که پیمانکار پروژه، زیرگذر به ویژه دوربرگردان ها را طبق نقشه اجرا نکرده و خواستار رسیدگی وزیر به این موضوع شد.
روز گذشته و در جریان بازدید شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر ورامین از محل زیر گذر، دستور توقف عملیات اجرایی این پروژه صادر و شهرداری با توقف یک دستگاه کامیون و دو دستگاه لودر در ورودی پروژه ، اجازه ادامه فعالیت را به پیمانکار نداد.
این در حالی است که پیمانکار از هفته گذشته با نصب دو بنر ، افتتاح زیرگذر را در روز سوم خرداد به مردم وعده داده بود.
رئیس شورای اسلامی شهر ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : شرکت مجری ، نقشه ای که به تصویب شهرداری و شورای اسلامی ورامین و شرکت راه آهن رسیده را اجرا نکرده است و آن چه اجرا شده به ویژه در دوربرگردان ها با نقشه مطابقت ندارد.
سیدرضا احمدی افزود: عرض دوربرگردان ها کم شده ، یک خط خروجی به سمت اداره هواشناسی ورامین حذف شده و نقشه به درستی اجرا نشده است.
وی گفت : مکاتبات زیادی صورت گرفته و بارها اعلام کردیم که اگر قرار باشد نقشه مصوب اجرا نشود ، شهرداری از ادامه کار جلوگیری می کند ولی مسئولان راه آهن حتی یک بار نیز جلسه ای برای رفع مشکلات با شهرداری و شورای اسلامی برگزار نکردند.
وی افزود: اصل قضیه ورود شهرداری و شورای اسلامی عدم اجرای نقشه است ولی روز گذشته در مراجعه شهردار و اعضای شورای شهر مشاهده شد که به دلیل قول افتتاح پروژه در روز سوم خرداد ، پیمانکار بدون توجه به زیر سازی و این که یک قسمت از زیرگذر هنوز خاک برداری نشده اقدام به آسفالت کرده است .
وی بیان کرد: پیمانکار پروژه تلاش داشت که طی 24 ساعت عملیات خاکبرداری ، زیرسازی و آسفالت را انجام دهد تا پروژه به افتتاح برسد در صورتی که نباید کیفیت کار را فدای سرعت کرد چرا که این کار برای شهر در آینده فاجعه به بار می آورد.
احمدی گفت: شاید امروز یک خط سیاه ایجاد کرده و پروژه را افتتاح کنند ولی یقینا در آینده و با اندکی بارندگی این مسیر نشست کرده و مشکلات عمده ای را برای شهر به همراه خواهد داشت و این در حالی است که این مسیر راه خروجی نیز ندارد.
وی تأکید کرد: توقف اجرای این پروژه تنها به دلیل مسائل فنی و عدم توجه پیمانکار به نقشه مصوب صورت گرفته درصورتی که برخی از افراد این گونه وانمود می کنند که چون شورا و شهرداری طرفدار دولت نیست ، از اجرای این پروژه جلوگیری کرده است.
وی با اشاره به این که از حضور وزیر راه وشهرسازی در ورامین درهفته گذشته اطلاعی نداشته گفت : شاید افراد وحشت دارند که در جریان بازدید وزیر از یک پروژه مرتبط با شهر ، از رئیس شورای شهر نیز دعوت کنند تا ما مشکلات را رودرو با وزیر در میان بگذاریم ، ما دنبال فرصت هستیم که حرف خود را به مسئولان برسانیم ولی ظاهرا برخی از افراد نمی خواهند این کار انجام شود.
رئیس شورای اسلامی ورامین گفت : همه یک دست شده اند که کار هر چه سریعتر تمام شود ، هیچ کس کمک شهرداری و شورا نیامده تا کار به صورت اصولی انجام شود و ظاهر گوش شنوایی در استان تهران و شهر وجود ندارد.
وی تصریح کرد: اتمام هر چه سریعتر این پروژه به نفع همه است تا مشکلاتی که برای خودروها در هنگام عبور از ریل راه آهن به وجود می آید تمام شود ولی فردا که این پروژه تحویل شهرداری شد ، مشکلات آن نیز برای مجموعه مدیریت شهری باقی می ماند و هیچ کس پاسخگو نخواهد بود.
وی افزود : ظاهرا پیمانکار به مشکل زیر سازی صورت گرفته پی برده و با جمع آوری بخشی از آسفالت جدیدی که در مسیر ریخته شده ، در صدد اصلاح زیر سازی برآمده است.
احمدی گفت : تا زمانی که مشکل برطرف نشود ، اجازه ادامه کار داده نمی شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.