بنا بر اسناد تاریخی موجود، روستای فاروق قدمت 7 هزار ساله دارد و از توابع شهرستان مرودشت می باشد.آثار تاریخی موجود در این منطقه مربوط به دورههای قبل و بعد از اسلام بوده و از میان آنها قلعه فاروق و قناتهای دوطبقه، همچنین باغ های انار از جمله میراث تاریخی و طبیعی این روستا است. سال گذشته نخستین جشنواره گردشگری انار فاروق برگزار شد و مورد استقبال گردشگران قرار گرفت و طبق برنامه ریزی های ستاد مردمی ،این جشنواره امسال نیز برگزار می شود.
در این رابطه سید موید محسن نژاد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری فارس به خبرنگار ما گفت: جشنواره های گردشگری فارس از نیمه دوم امسال شده است که این شکل از برنامه ریزی با محوریت گردشگری و با هدف ایجاد جذابیت لازم برای گردشگران است. به گفته وی در استان جشنواره هایی متناسب با برداشت محصولات کشاورزی برگزار خواهد شد که از جمله آن ها می توان به جشنواره های انار ،خرما ، انجیر،گردو و جشنواره گل نرگس اشاره کرد.به گفته محسن نژاد جشنواره انار به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری طبیعی شهرستان فاروق مرودشت می باشد .
معاون گردشگری فارس با بیان اینکه اولین جشنواره انار و گردشگری فاروق، سال گذشته اواخرمهرماه در این روستا برگزار شد، برگزاری چنین رویدادهای گردشگری را مثبت ارزیابی و اضافه کرد: با توجه به قدمت و داشته های فرهنگی و جاذبه های کمتر شناخته شده در این منطقه بی شک برگزاری چنین جشنواره هایی تاثیر به سزایی در معرفی شهرستان و منطقه فاروق دارد.محسن نژاد اظهار کرد: استان فارس، استانی چهار فصل است که این توانمندی جذابیت هایی برای هر گردشگر ایجاد می کند، برای مثال در شمال استان همزمان با سرمای هوا در جنوب شاهد آب و هوای مطلوب هستیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 771967
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.