اکنون مدیرکل میراث فرهنگی فارس می گوید: این اداره کل در مورد اقدام فرد بالارونده از دیوار ارگ کریمخان در شیراز شکایت کرده و پلیس در حال شناسایی عامل اصلی این واقعه است.
چندی قبل فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد مرد جوانی ازیکی از برج های ارگ کریم خانی شیراز بالا می رود و مورد تشویق دوستان و اطرافیانش نیز قرار می گیرد!
در این رابطه مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی فارس بر لزوم حفاظت از بناهای تاریخی و ملی این استان تاکید کرد و از شهروندان خواست تا نسبت به موارد مشابه حساسیت بیشتری داشته باشند و با دیدن چنین صحنه هایی موارد را سریعا به پلیس اطلاع دهند.
وی با بیان اینکه بالا رفتن از دیوار ارگ کریم خانی به بنای تاریخی صدمه وارد میکند افزود: میراث فرهنگی تنها نهاد یا ارگانی نیست که مسئول بناها و آثار فرهنگی و تاریخی باشد بلکه حفاظت از این آثار بر عهده همه مردم است و باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
امیری ادامه داد : ارگ کریمخانی از مهمترین جاذبه های گردشگری شیراز است و همه تدابیر برای حفاظت و مراقبت از این بنای دوره زندیه انجام می شود.
به گزارش خبرنگار ما ارگ کریمخانی از جمله آثار تاریخی دوره زندیه شهر شیراز است که هم اکنون به یکی از جاذبه های گردشگری این شهر تبدیل شده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 757563
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.