مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس گفت: شورای پنجم از شهردار؛ برنامه راهبردی شهر را بخواهد و با استفاده از نظر کارشناسان فنی به تصویب برساند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، بیات‌پور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری فارس در آئین تکریم از شهردار سابق و معارفه شهردار جدید لامرد افزود: شهردار جدید لامرد باید برنامه و هماهنگی با اعضای شورا، فرماندار و نماینده مجلس، مدیران اداری شهرستان و استان و تعامل ویژه‌ای با سطوح ملی داشته باشد تا بتواند برنامه‌های چهارساله خود را اجرا کند و از سویی شورا و شهرداری درصورتی موفق هستند که افق ۲۰ ساله شهر را ببیند و در این‌باره برنامه‌ریزی کنند.

وی شهرداری جایگاهی ارزشمند برای خدمت به عموم مردم دانست و گفت: باید شهردار و شورا برنامه راهبری برای شهر داشته باشند و اعضای شورای پنجم تکلیف کند که شهردار ظرف مدت ۵ ماه ، برنامه شهری را ارائه دهد و به تصویب برسانند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری فارس بیان کرد: اعتبار ۱۰۲ شهرداری استان فارس بالغ بر ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که دو و نیم برابر اعتبار دستگاه‌های اجرایی استان است، بنابراین برای استفاده بهینه از اعتبارات نیز طرح راهبردی نیاز اساسی یک شهر بوده و در تصویب طرح‌های عمرانی از مهندسان مشاور و کارشناسان متخصص استفاده شود و بصورت سلیقه ای اقدامی صورت نگیرد.

وی افزود: حدود ۶۰ درصد درآمد شهرداری ها از پروانه های ساختمانی است که میزان پروانه های صادره ساختمانی سال ۹۵ شهرداری های استان فارس نسبت به سال ۹۶ ، ۷۰ درصد کاهش داشته است.

بیات‌پور با بیان اینکه نمره بالای ۱۷ به شهردار لامرد می‌دهم، گفت: شرایط شهرداری‌ها با تمامی نهادها متفاوت است چراکه شهرداری یک نهاد مردمی محسوب می‌شود و شهردار باید مدیریت درآمد و هزینه را داشته باشد تا شهرداری با مشکل روبرو نشود. از سویی شهروندان با نگاه دقیق عملکرد شهرداری را زیر ذره‌بین قرار می‌دهند و مردم از شهرداری و شورا توقع دارند و نظارت مردم به نوعی باعث جلوگیری از رکود در شهر می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.