به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد حسن مرادی، شنبه و در چهارمین روز از هفته دولت که به عنوان روز کارمند نامگذاری شده در جمع مدیران و کارکنان بنیاد مسکن استان فارس در شیراز افزود: موضوع برپا داشتن نماز اول وقت در اداره ها و دستگاه های اجرایی که بر آن تاکید می شود، یادگاری است که از شهید رجایی برجا مانده است.
وی بیان کرد: این سخن معروف شهید رجایی که 'به نماز نگویید کار دارم به کار بگویید نماز داریم' باید در بین مدیران ما ترویج یابد تا جامعه به تعالی برسد.
امام جمعه موقت شیراز، اعطای حقوق بازنشستگی به روستاییان در قالب طرح شهید رجایی را طرحی ماندگار دانست و گفت: بسیاری از افراد بی بضاعت در روستاها به این حقوق نیاز داشتند و با اجرای این طرح، زمینه تکریم روستاییان فراهم آمد.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه مسئولان باید بدانند که رفتار و زندگی آنها در جامعه فرهنگ‌ سازی می‌شود، گفت: شهید رجایی با تقلید از امام (ره) و اعلام مقلد بودن، اوج تعبد و ولایتمداری خود را نشان داد و آنچه که مردم دیدند همین بود، او یک انسان ولایی معتقد و پرتلاش بود و خود را در برابر ولایت، تابع محض می دید.
مرادی ادامه داد: ساده زیستی شهید رجایی نیز الگویی برای دولتمردان است که باید همواره به عنوان یکی از آرمان های انقلاب مد نظر باشد.
وی، همچنین با تجلیل از رفتار و منش شهید باهنر در پایبندی به ارزش های اسلامی گفت: افق نگاه شهید باهنر در تفکر و عمل بسیار ارزش گرا بود، از این شهید می توان به عنوان نماد تربیت اسلامی در انقلاب یاد کرد، او در مدت فعالیت در آموزش و پرورش بر مبنای اصول انقلاب اسلامی تربیت اسلامی را بنیان نهاد.
امام جمعه موقت شیراز، ضمین اینکه از کارمندان خواست، شهیدان رجایی و باهنر را سرمشق خود در انجام امور قرار دهند، اظهار داشت: انجام کار در اداره ها باید بر اساس وظیفه و وجدان کاری باشد و کارکنان نباید به امید تشویق کاری را انجام دهند، از سوی دیگر مدیران هم باید حقوق و مطالبات کارمندان را به موقع پرداخت و برای آنان انگیزه خدمت بیشتر فراهم کنند.
محمد علی رجایی، دومین رئیس جمهوری اسلامی ایران به همراه دکتر محمد جواد باهنر نخست وزیر، هشتم شهریور سال 1360بر اثرانفجار بمبی در ساختمان نخست وزیری به شهادت رسیدند. پس از آن این روز در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران روز مبارزه با تروریسم نام گرفته و به مناسب شهادت این دولتمردان وارسته از دوم تا هشتم شهریور ماه هفته دولت نامگذاری شده است.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.